Popis:
Vstup do nového tisícročia je sprevádzaný výraznými spoločenskými, ekonomickými, politickými, technickými a prírodnými javmi, ktoré súvisia s procesom vedecko-technického rozvoja. Z hľadiska charakteru pôsobenia človeka na prírodu a jeho činnosti, uspokojovania potrieb individuálnych či spoločenských ako aj spätného dopadu na životné prostredie sa jedná o etapu, ktorá je charakterizovaná intenzívnym rozvojom disciplín prírodných, technických a spoločenských vied, vznikom nových odborov interdisciplinárneho charakteru, pričom sa zvyšuje úloha spoločenských vied pri riešení všetkých problémov reprodukčného procesu a dôsledkov rozvoja ekonomiky, vrátane problémov životného prostredia.
Operatívne a rýchle zavádzanie nových poznatkov má za dôsledok zdokonalenie a zefektívnenie výrobných a technologických postupov, vývoj nových strojov a zariadení. Automatizácia, robotizácia, chemizácia, biologizácia výroby znamenala nielen prudký rast produktivity práce, ale aj zvýšenú náročnosť na prírodné zdroje akéhokoľvek charakteru.
S rastom produktivity práce začalo prudko stúpať množstvo a sortiment výrobkov. Prudký vzrast populácie má za následok zvýšenú spotrebu surovín a na druhej strane množstvo priemyselných a komunálnych odpadov.
Kľúčové slová:
marketing
enviromentálny marketing
obchodný reťazec
biopotraviny
trh
podnik
Obsah:
- 1.ÚVOD -3-
2. PREHĽAD RIEŠENEJ PROBLEMATIKY -4-
2.1. Environmentálny marketing -4-
2.2 Environmentálny trh a marketing podniku -5-
2.3. Environmentálny spotrebitelia -8-
3. PRAKTICKÁ ČASŤ -10-
3.1. Príklad environmentálneho vplyvu na obchodné reťazce v EÚ -10-
3.2 Environmentálna komunikácia spoločnosti Slovnaft, a.s -11-
3.3 Environmentálne aspekty marketingovej koncepcie McDonald’s Slovakia.12
3.4 Prieskumy o biopotravinách -14-
4.ZÁVER -16-
5.PREHĽAD POUŽITEJ LITERATÚRY -17-
Zdroje:
- KOLEKTÍV AUTOROV: Ekonomická univerzita Prírodovedecká fakulta Univerzity Komenského Bratislava: Environmentálne aspekty pri ekonomickom rozhodovaní, 1997. 203s. ISBN 80-967720-1-5
- HANULÁKOVÁ E, PROČKOVÁ A.: Spoločenský marketing - prípadové štúdie, Bratislava, Ekonóm, 2002. 120s. ISBN 80-225-1619-8
- PODSKĽAN, A., SEKERA, B.: Marketingové stratégie a ciele. In: Zborník z 8. medzinárodnej vedeckej konferencie “CO-MAT-TECH 2000”. Trnava: MTF STU Trnava, 2000. S.225 - 229. ISBN 80-227-1413-5