Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Epištolárna publicistika

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
42 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
1783
Posledná úprava
11.07.2016
Zobrazené
3 212 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Nedávno som na zastávke autobusu bola svedkom rozhovoru dvoch pánov v strednom veku, ktorí energicky a horlivo diskutovali o novinároch, týždenníkoch a novinách v nelichotivom svetle. Hovorili o tom, ako si „každý píše čo chce“, koľkokrát sa za pútavým titulkom skrývajú nevyvážené informácie, plné dohadov, neoverených skutočností a poloprávd. Niektorí čakajúci sa debate mlčky prizerali, no našli sa aj takí, ktorí na znak súhlasu otvorene prikivovali. Jedna dôchodkyňa vstúpila do debaty s výtkou, že niekdajšie rubriky pre čitateľov už dávno nahradila reklama. Tento zážitok vo mne vyvolal zmiešané pocity. Je pravda, koľko ľudí, toľko názorov. Ak s niečim nesúhlasím a chcem dosiahnúť nápravu, musím to prezentovať na správnom mieste. Ťažko povedať, či zastávka autobusu je tým správnym, no mňa tento rozhovor nenechal ľahostajnou. Aký je skutočný priestor určený čitateľom? Publikujú slovenské týždeníky aj kritické reakcie na ich články? Preto som sa rozhodla vo svojej seminárnej práci spracovať tému epištolárnej publicistiky v printových médiách. Hoci na Slovensku existuje dostatočný kolorit rôznorodej tlače, rozhodla som sa venovať týždeníkom. Ako špecifickú zložku som si vybrala Plus 7 dní, Život a Slovenka.

Kľúčové slová:

epištolárna publicistika

reklama

anketa

ohlas

diskusia

žurnalistický list

publicistika



Obsah:
  • Úvod
    Epištolárna publicistika
    Ohlas
    Charakteristika ohlasu
    VYužitie ohlasu vo vybraných týždeníkoch
    Anketa
    Chrakteristika ankety
    VYužitie ankety vo vybraných týždeníkoch
    Diskusia
    Chrakteristika diskusie
    VYužitie diskusie vo vybraných týždeníkoch
    Žurnalistický list
    Chrakteristika žurnalistického listu
    VYužitie žurnalistického listu vo vybraných týždeníkoch
    Epištolárna publicistika versus reklama
    Záver
    Použitá literatúra

Zdroje:
  • Veľas, Š.: Teória a prax novinárskych žánrov II. Bratislava: Univerzita Komenského, 2000, ISBN 80-223-1493-5, 68 strán
  • Tušer, A.: Ako sa robia noviny. Bratislava: SOFA, 1999, ISBN 80-89033-26-1, 163 strán
  • Kolektív autorov: Slovník cudzích slov (akademický). Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 2005, ISBN 80-10-00381-6
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko