Popis:
ÚVOD
Pojem etika pochádza z gréckeho slova ethos, ktorý vyjadruje povahový rys, zvyk, obyčaj spôsob myslenia, alebo postoje jednotlivcov a skupín. Človek si vytvoril etiku ako nástroj na skúmanie toho, čo je pre neho v praktickom živote nesmierne dôležité, na skúmanie morálky. (Vajda, 1995)
1 ETIKA A ETICKÝ KÓDEX V MARKETINGU
Skúsenosti mnohých firiem ukázali, že dôsledným uplatňovaním, etických princípov vo svojej každodennej praxi je možné dosiahnuť podnikateľský úspech a v konečnom dôsledku aj zisk. Dudinská
Z podstaty etiky vyplýva, že ak firma podniká eticky, potom uplatňuje svoje práva, plní svoje povinnosti a rešpektuje práva ostatných subjektov. Etické chovanie preniká do celého podnikateľského sveta, do všetkých podnikateľských aktivít. Etické chovanie firmy, ale aj jednotlivcov vytvára dobré, vzájomne výhodne vzťahy pri podnikaní. Ak je pre určitý subjekt niečo výhodné, tak má záujem v takom vzťahu pokračovať a tu sa dostávame k príčine užitočnosti podnikateľskej etiky. Bednárova
Je potrebné si uvedomiť skutočnosť, že etické zásady nie sú nemenné a vyvíjajú sa v čase. To čo, dnes považujeme za závažné porušenie etických noriem, bolo v minulosti chápané a vnímané inak. Predovšetkým je potrebné citlivo sledovať, vyhodnocovať a zverejňovať, čo je pre súčastnosť etické a, naopak, čo je považované za neetické konanie. Vo väčšine podnikov súčastnosti je možné vidieť, že etické zásady sú v podnikoch používané prevažne intuitívne, bez väzby na teóriu. Celková úroveň etického konania a správania podniku potom veľmi záleží na osobnostiach vo vrcholovom manažmente. Dudinská
Etika je teóriou morálky a mravnosti. Skúma vzťahy ľudí k iným ľudom v spoločnosti, k sebe samému. Zároveň poskytuje praktické návody na správanie a konanie ľudí v súkromnom, pracovnom a verejnom živote. Etika je komplikovaný spoločenský jav zasahujúci do všetkých oblastí ľudského života. Bez etiky, úcty k človeku a rešpektovania jeho základných práv, nemožno očakávať úspech ani v hospodárskom živote. Hanuláková
Kľúčové slová:
Marketing
Etika
Etický kódex
Seminárna práca
Podnikateľská etika
5P
Zásady etiky
Obsah:
- ÚVOD
ETIKA A ETICKÝ KÓDEX V MARKETINGU
ETIKA V MARKETINGU A PODNIKATEĽSKÁ ETIKA
5P MARKETINGOVEJ POLITIKY
ZÁSADY ETIKY
PODSTATA, VÝZNAM A ČLENENIE ETICKÝCH KÓDEXOV
ZÁVER
ZOZNAM BIBLIOGRAFICKÝCH ODKAZOV
Zdroje:
- Marketing našej súčastnosti
- wikipedia