Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 091   projektov
0 nových

Etika a etický kódex v Marketingu

«»
Prípona
.docx
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
7 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
47547
Posledná úprava
29.04.2019
Zobrazené
1 272 x
Autor:
batchi.grassity
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
ÚVOD

Pojem etika pochádza z gréckeho slova ethos, ktorý vyjadruje povahový rys, zvyk, obyčaj spôsob myslenia, alebo postoje jednotlivcov a skupín. Človek si vytvoril etiku ako nástroj na skúmanie toho, čo je pre neho v praktickom živote nesmierne dôležité, na skúmanie morálky. (Vajda, 1995)

1 ETIKA A ETICKÝ KÓDEX V MARKETINGU

Skúsenosti mnohých firiem ukázali, že dôsledným uplatňovaním, etických princípov vo svojej každodennej praxi je možné dosiahnuť podnikateľský úspech a v konečnom dôsledku aj zisk. Dudinská

Z podstaty etiky vyplýva, že ak firma podniká eticky, potom uplatňuje svoje práva, plní svoje povinnosti a rešpektuje práva ostatných subjektov. Etické chovanie preniká do celého podnikateľského sveta, do všetkých podnikateľských aktivít. Etické chovanie firmy, ale aj jednotlivcov vytvára dobré, vzájomne výhodne vzťahy pri podnikaní. Ak je pre určitý subjekt niečo výhodné, tak má záujem v takom vzťahu pokračovať a tu sa dostávame k príčine užitočnosti podnikateľskej etiky. Bednárova

Je potrebné si uvedomiť skutočnosť, že etické zásady nie sú nemenné a vyvíjajú sa v čase. To čo, dnes považujeme za závažné porušenie etických noriem, bolo v minulosti chápané a vnímané inak. Predovšetkým je potrebné citlivo sledovať, vyhodnocovať a zverejňovať, čo je pre súčastnosť etické a, naopak, čo je považované za neetické konanie. Vo väčšine podnikov súčastnosti je možné vidieť, že etické zásady sú v podnikoch používané prevažne intuitívne, bez väzby na teóriu. Celková úroveň etického konania a správania podniku potom veľmi záleží na osobnostiach vo vrcholovom manažmente. Dudinská

Etika je teóriou morálky a mravnosti. Skúma vzťahy ľudí k iným ľudom v spoločnosti, k sebe samému. Zároveň poskytuje praktické návody na správanie a konanie ľudí v súkromnom, pracovnom a verejnom živote. Etika je komplikovaný spoločenský jav zasahujúci do všetkých oblastí ľudského života. Bez etiky, úcty k človeku a rešpektovania jeho základných práv, nemožno očakávať úspech ani v hospodárskom živote. Hanuláková

Kľúčové slová:

Marketing

Etika

Etický kódex

Seminárna práca

Podnikateľská etika

5P

Zásady etiky



Obsah:
  • ÚVOD
    ETIKA A ETICKÝ KÓDEX V MARKETINGU
    ETIKA V MARKETINGU A PODNIKATEĽSKÁ ETIKA
    5P MARKETINGOVEJ POLITIKY
    ZÁSADY ETIKY
    PODSTATA, VÝZNAM A ČLENENIE ETICKÝCH KÓDEXOV
    ZÁVER
    ZOZNAM BIBLIOGRAFICKÝCH ODKAZOV

Zdroje:
  • Marketing našej súčastnosti
  • wikipedia
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko