Popis:
Etika sa zaoberá prevažne normatívnymi otázkami, teda tým, čo by sa molo robiť, a nie jednoducho tým, čo je, čiže akceptáciou existujúceho status quo. V oblasti podnikateľskej etiky to znamená usilovať sa dosiahnuť určitý stupeň dokonalosti pri riešení jednotlivých problémov. Tento praktický cieľ sa dá čiastočne dosiahnuť poskytovaním rôznych alternatív na riešenie etických problémov.
Vzťah medzi ziskom a spoločenskou zodpovednosťou nie je nevyhnutne nezlučiteľný, ak sa zisk chápe v širokom kontexte alebo v dlhodobej perspektíve. Rozhodujúcim dôvodom, prečo byť etický a spoločensky zodpovedný nie je to, že etika znamená dobrý biznis.
Eticky sa máme správať preto, že sa to od nás vyžaduje ako od ľudských bytostí. Podnikateľská etika ako akademická disciplína sa v 20 storočí utvárala najmä z pohľadu prepojenia s filozofickou etikou a s manažerským vzdelávanim. Jej vzťahy sú však oveľa širšie. Historicky je najtesnejšie spojená so socialnou etikou a s morálnou filozofiou. Jej rozvoj ovplivnil právny systém, politická teória, história, ekonómia, manažérske štúdie, teológia, sociológia, priemyselná sociológia, priemyselná psychológia a sociálna etika.
...
Kľúčové slová:
etika
manažment
marketing
etika podnikania
podnikateľská etika
filozofia
morálka
etické vedomie
etické správanie
management
zisk
manažér
podniková kultúra
Obsah:
- ÚVOD 4
Co je etika? 5
Etika z hospodárskeho hľadiska 6
Etika podnikania 6
Realitnej brandži chýba etika 7
Úrovne podnikateľskej etiky 8
Prenikanie „etického vedomia“ do podnikateľskej sféry 8
Management a etika 9
Z krajín V4 sme v podnikaní najetickejší 10
ZÁVER 11
POUŽITÉ ZDROJE 12
PRILOHA 13
Zdroje:
- Ivan Šronek - Etika a etiketa v podnikání, 1995, Management Press, Praha, ISBN 80-85603-94-2
- Etika podnikania - Max Klopfer,1995, SPN, ISBN 80-08-01023-1
- Rážová D.- Realitnej brandži chýba etika, TREND 26.10.2005