Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 077   projektov
0 nových

Etika a jej miesto vo sfére podnikania / biznisu

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
4 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
13933
Posledná úprava
16.02.2022
Zobrazené
1 612 x
Autor:
cica19888
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Etika sa zaoberá prevažne normatívnymi otázkami, teda tým, čo by sa molo robiť, a nie jednoducho tým, čo je, čiže akceptáciou existujúceho status quo. V oblasti podnikateľskej etiky to znamená usilovať sa dosiahnuť určitý stupeň dokonalosti pri riešení jednotlivých problémov. Tento praktický cieľ sa dá čiastočne dosiahnuť poskytovaním rôznych alternatív na riešenie etických problémov.

Vzťah medzi ziskom a spoločenskou zodpovednosťou nie je nevyhnutne nezlučiteľný, ak sa zisk chápe v širokom kontexte alebo v dlhodobej perspektíve. Rozhodujúcim dôvodom, prečo byť etický a spoločensky zodpovedný nie je to, že etika znamená dobrý biznis.

Eticky sa máme správať preto, že sa to od nás vyžaduje ako od ľudských bytostí. Podnikateľská etika ako akademická disciplína sa v 20 storočí utvárala najmä z pohľadu prepojenia s filozofickou etikou a s manažerským vzdelávanim. Jej vzťahy sú však oveľa širšie. Historicky je najtesnejšie spojená so socialnou etikou a s morálnou filozofiou. Jej rozvoj ovplivnil právny systém, politická teória, história, ekonómia, manažérske štúdie, teológia, sociológia, priemyselná sociológia, priemyselná psychológia a sociálna etika.
...

Kľúčové slová:

etika

manažment

marketing

etika podnikania

podnikateľská etika

filozofia

morálka

etické vedomie

etické správanie

management

zisk

manažér

podniková kultúra



Obsah:
  • ÚVOD 4
    Co je etika? 5
    Etika z hospodárskeho hľadiska 6
    Etika podnikania 6
    Realitnej brandži chýba etika 7
    Úrovne podnikateľskej etiky 8
    Prenikanie „etického vedomia“ do podnikateľskej sféry 8
    Management a etika 9
    Z krajín V4 sme v podnikaní najetickejší 10
    ZÁVER 11
    POUŽITÉ ZDROJE 12
    PRILOHA 13

Zdroje:
  • Ivan Šronek - Etika a etiketa v podnikání, 1995, Management Press, Praha, ISBN 80-85603-94-2
  • Etika podnikania - Max Klopfer,1995, SPN, ISBN 80-08-01023-1
  • Rážová D.- Realitnej brandži chýba etika, TREND 26.10.2005
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko