Popis:
Úvod
Vzťahom morálky a ekonomickej činnosti sa zaoberal už v staroveku Aristoteles, a po ňom mnohí filozofovia, teológovia a ekonómovia (napr. A. Smith). Etika podnikania vznikla ako samostatná disciplína v 70tych rokoch 20. storočia.
Bezprostredným podnetom pre vznik tejto disciplíny a veľkým záujmom o ňu boli škandály, či už išlo o nedostatočnú ochranu spotrebiteľa, podvodné machinácie, poškodzovanie životného prostredia, daňové úniky, zneužívanie informácií a mnoho ďalších.
Základným cieľom každého podniku v ekonomike trhového hospodárstva je dlhodobo dosahovať zisk. V posledných rokoch do popredia vystupujú poznatky, ktoré naznačujú, že okrem ekonomických faktorov resp. činiteľov do podnikového procesu významnou mierou zasahujú aj činitele sociologickej a psychologickej povahy. Na každý podnik ako celok by sa malo teda nazerať nie ako na „neživé stroje“, ale najmä ako na organizovanú skupinu ľudí s určitým spoločným cieľom. Takýto kulturologický prístup chápania podniku, ktorý cieľavedome presadzuje pravidlá, postoje, názory a spôsoby správania možno označiť ako hodnotovo orientovaná politika podniku a rozšíril sa najmä v 70. až 80. rokoch minulého storočia.
Kľúčové slová:
podniková kultúra
firemná kultúra
ekonomická činnosť
charakteristika
vzdelávanie
pracovníci
Obsah:
- 1. Úvod 3
2. Základná charakteristika -4-
3. Typy firemnej kultúry 9
4. Záver -11-
5. Zoznam použitej literatúry -13-
Zdroje:
- ŠIMKOVÁ, H. : Inovačný potenciál podniku - oblasť stratégia., Ekonomická fakulta TU v Košiciach,2005
- STN ISO 690: 1998 Dokumentácia. Bibliografické odkazy. Obsah, forma a štruktúra.
- Manažment v teórii a praxi, 4/2006, on-line odborný časopis o nových trendoch v manažmente. 2006, ISSN 1336-7137
- ČERNÁ, Ľ.: Manažérska etika.