Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 056   projektov
0 nových

Etika marketingu

«»
Prípona
.docx
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
43 x
Veľkosť
0,3 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
39554
Posledná úprava
31.03.2012
Zobrazené
2 963 x
Autor:
bieleschova.jana
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1 Etika
1.1 Čo je etika?

„Etika je tak náročný predmet, že by sme ho najradšej obišli. Ekonómovia však začínajú znova objavovať (Adam Smith si to uvedomoval už pred dvesto rokmi), že krivky ponuky a dopytu, základné stavebné kamene ekonomickej analýzy, závisia na presvedčeniach a záväzkoch, ktoré sú vo svojej podstate morálnej povahy.“ (HEYNE, 1996, s. 8).

1.2 Etika marketingu
1.2.1 Podnikateľská etika

Je definovaná vzťahom etiky a podnikania. Zaoberá sa štúdiom morálnosti a nemorálnosti, ako aj možnosťami spravodlivosti ekonomických systémov (De GEORGE. 1987, s.6).
Predstavuje súbor pravidiel, zásad a princípov, ktoré poskytujú návody pre primerané správanie a konanie v špecifických situáciách v podnikaní (LEWIS, 1985, s.377-383).
Nepozostáva zo žiadnych mimoriadnych etických zásad a princípov, ktoré sú odlišné od všeobecných, a sú aplikované iba v podnikaní. Je súborom všeobecne platných etických zásad a noriem aplikovaných v podnikaní (FREDERICK, 1988, s.54).
Marketing je práca s trhom, ktorou sa uľahčuje výmena s cieľom uspokojiť ľudské potreby a želania (KOTLER, 1990, s.7)...

Kľúčové slová:

marketing

etika

teória marketingovej etiky

marketingová komunikácia



Obsah:
  • 1 Etika 4
    1.1 Čo je etika? 4
    1.2 Etika marketingu 4
    1.2.1 Podnikateľská etika 4
    1.2.2 Marketingová etika 5
    1.3 Všeobecná teória marketingovej etiky 5
    1.4 Etika v marketingovom manažmente 6
    1.5 Etika ako súčasť marketingovej stratégie 7
    1.6 Etika v marketingovom výskume 8
    1.7 Etické aspekty marketingového mixu 9
    1.7.1 Produkt 9
    1.7.2 Cena 10
    1.7.3 Distribúcia 11
    1.7.4 Promotion 12
    1.8 Marketingová komunikácia 12
    Zoznam použitej literatúry 15

Zdroje:
  • De George, R. T.: The Status of Business Ethics Past and Future. Journal of Business Ethics 4, 1985)
  • Evans, Berman, 1990.
  • Frederick, William C., Davis, K. Post James, E.: Business and Society – Corporate Strategy, Public Policy and Ethics. McGraw-Hill Publishing Company, 1986
  • Hanuláková, E.: Etika v marketingu. Eurounion, Bratislava 1996, ISBN: 80-85568-56-X
  • Heyne, P.,In: Hanuláková, E.: Etika v marketingu. Eurounion, Bratislava 1996
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko