Popis:
1 Etika
1.1 Čo je etika?
„Etika je tak náročný predmet, že by sme ho najradšej obišli. Ekonómovia však začínajú znova objavovať (Adam Smith si to uvedomoval už pred dvesto rokmi), že krivky ponuky a dopytu, základné stavebné kamene ekonomickej analýzy, závisia na presvedčeniach a záväzkoch, ktoré sú vo svojej podstate morálnej povahy.“ (HEYNE, 1996, s. 8).
1.2 Etika marketingu
1.2.1 Podnikateľská etika
Je definovaná vzťahom etiky a podnikania. Zaoberá sa štúdiom morálnosti a nemorálnosti, ako aj možnosťami spravodlivosti ekonomických systémov (De GEORGE. 1987, s.6).
Predstavuje súbor pravidiel, zásad a princípov, ktoré poskytujú návody pre primerané správanie a konanie v špecifických situáciách v podnikaní (LEWIS, 1985, s.377-383).
Nepozostáva zo žiadnych mimoriadnych etických zásad a princípov, ktoré sú odlišné od všeobecných, a sú aplikované iba v podnikaní. Je súborom všeobecne platných etických zásad a noriem aplikovaných v podnikaní (FREDERICK, 1988, s.54).
Marketing je práca s trhom, ktorou sa uľahčuje výmena s cieľom uspokojiť ľudské potreby a želania (KOTLER, 1990, s.7)...
Kľúčové slová:
marketing
etika
teória marketingovej etiky
marketingová komunikácia
Obsah:
- 1 Etika 4
1.1 Čo je etika? 4
1.2 Etika marketingu 4
1.2.1 Podnikateľská etika 4
1.2.2 Marketingová etika 5
1.3 Všeobecná teória marketingovej etiky 5
1.4 Etika v marketingovom manažmente 6
1.5 Etika ako súčasť marketingovej stratégie 7
1.6 Etika v marketingovom výskume 8
1.7 Etické aspekty marketingového mixu 9
1.7.1 Produkt 9
1.7.2 Cena 10
1.7.3 Distribúcia 11
1.7.4 Promotion 12
1.8 Marketingová komunikácia 12
Zoznam použitej literatúry 15
Zdroje:
- De George, R. T.: The Status of Business Ethics Past and Future. Journal of Business Ethics 4, 1985)
- Evans, Berman, 1990.
- Frederick, William C., Davis, K. Post James, E.: Business and Society – Corporate Strategy, Public Policy and Ethics. McGraw-Hill Publishing Company, 1986
- Hanuláková, E.: Etika v marketingu. Eurounion, Bratislava 1996, ISBN: 80-85568-56-X
- Heyne, P.,In: Hanuláková, E.: Etika v marketingu. Eurounion, Bratislava 1996