Etika sociálnych sietí
«»
Popis:
Úvod
Počas posledného storočia prešla spoločnosť mnohými zmenami, ktoré zmenili princíp jej fungovania od základov. Dnes nie je problém objednať si tovar zo Švajčiarska, zaplatiť bankovým prevodom a v pohodlí domova si počkať na zásielku. Zlepšiť si jazykové znalosti prostredníctvom komunikácie s obyvateľov Spojených štátov amerických či dokonca z Peru sa stáva dennou záležitosťou, prostredníctvom internetu si môžeme nájsť prácu, ponúknuť prácu, zdieľať hudbu či obrázky, sťahovať hudbu, získať enormné množstvo informácií z akéhokoľvek prostredia, jednoducho cez internet môže spraviť všetko a nájsť všetko. Avšak táto pretechnizovanosť zo sebou prináša i množstvo zatiaľ neriešených či nevyriešených etických dilem. Predmetom mojej práce sa práve preto stala etika na internete a na sociálnych sieťach. Na začiatok definujem pojmy, s ktorými etika najviac narába, ďalej som sa zamerala na krátku analýza človeka v informačnej spoločnosti. V tretej kapitole rozoberám vzťah internetu a etiky a napokon posledné kapitoly sa týkajú sociálnych sietí a podrobnejšie rozoberám najexpanzívnejšiu sociálnu sieť 21. storočia – Facebook.
Kľúčové slová:
internet
sociálne siete
etika
facebook
informačná spoločnosť
Obsah:
- 1. Etika a morálka
2. Vzťah etiky k súčasnej informačnej spoločnosti
3. Internet a etika
4. Sociálne siete ako veľký boom 20. storočia
5. Facebook, sociálna sieť, ktorá si podmanila takmer celý svet
5.1 Facebook a otázka súkromia
5.2 Facebook ako marketingový nástroj
5.3 Etika používateľov a tzv. „pseudopriatelia“
6. Virtuálna klietka
Zdroje:
- Morálka, In Wikipédia [online], 25.1.2011 [cit. 2011-28-3]. Dostupné na: http://sk.wikipedia.org/wiki/Mor%C3%A1lka
- VAGNAROVÁ H.: Veľký brat Facebook, In Nové médiá a etické problémy [online], 11.12.2010 [cit. 2011-28-3]. Dostupné na: http://mediaetika.longtail.sk/?p=635
- Etika na internetu [online], 13.4.2005 [cit. 2011-28-3]. Dostupné na: http://www.poslouchej.net/2229-Etika-na-internetu.html
- Netiketa, In Wikipédia [online], 8.3.2011 [cit. 2011-28-3]. Dostupné na: http://sk.wikipedia.org/wiki/Netiketa
- Etický kódex elektronických médií, In Asociácia internetových médií [online], 2010 [cit. 2011-28-3]. Dostupné na: http://www.aimsr.sk/eticky-kodex-elektronickych-medii/
- Etika a internet [online], 22.2.2002 [cit. 2011-28-3]. Dostupné na: http://www.intratext.com/IXT/SLK0054/__P1.HTM#$4
- ČULÍKOVÁ M.: Plastické emócie, In Etické princípy [online], 13.12.2010 [cit. 2011-28-3]. Dostupné na: http://mediaetika.longtail.sk/?p=1026
- BABIC M.: Dobrovoľné otroctvo menom Facebook, In Nové médiá a etické problémy [online], 14.12.2010 [cit. 2011-28-3]. Dostupné na: http://mediaetika.longtail.sk/?p=1376
- CZWITKOVICS T.: Na reklamu na Facebooku, Twitteri či firemných weboch chodia tisícky sťažností. Začnú ich regulovať, In Marketing správy [online], 6.9.2010 [cit. 2011-28-3]. Dostupné na: http://medialne.etrend.sk/marketing-spravy/na-reklamu-na-facebooku-twitteri-ci-firemnych-weboch-chodia-tisicky-staznosti-zacnu-ich-regulovat.html
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.