Popis:
Etika ako taká, zohrávala, zohráva a aj bude zohrávať významnú úlohu v živote ľudí i celej spoločnosti, nevynímajúc marketing a ani iné odvetvia ekonómie, či hospodárstva.
Spolu s vývinom spoločnosti sa vyvíjali aj základné etické princípy v živote človeka. Etika je komplikovaný spoločenský jav zasahujúci do všetkých oblastí ľudského života. Bez etiky, úcty k človeku a rešpektovania jeho základných práv, nemožno očakávať úspech ani v hospodárskom živote.
Rozhodujúcim faktorom podnikateľského úspechu, ako aj základnou filozofiou podniku sa stal marketingový systém. S cieľom budúceho úspechu ho vytvárajú tak veľké, ako aj malé podniky.
V marketingu ide o prácu s ľuďmi o získanie a udržanie si ich dôvery. Na základe prístupu k verejnosti, ktorý si firma zvolí, môže získať, ale naopak aj stratiť podstatnú časť zákazníkov.
Keďže zákazníci sú nástrojom, ktorý ovplyvňuje hlavný cieľ firmy, teda ziskovosť, podnik by mal dbať o ich spokojnosť. Spokojnosť zákazníkov môže spoločnosť zabezpečiť najmä etickým prístupom, ktorý by mal byť samozrejmosťou, nielen v podnikaní, ale aj v živote.
...
Kľúčové slová:
etika
Aristoteles
vývoj peňazí
etický kódex
podnikanie
právo
marketing
marketingový manažment
vlastnosti marketingového manažéra
Obsah:
- Úvod -1-
1. Aristotelova etika -2-
2. Etika v súvislosti s vývojom peňazí -3-
3. Etika a podnikanie -5-
3.1 Čo je etika v podnikaní? -5-
3.2 Etika v podnikaní na Slovensku -7-
3.3 Etika a právo -8-
4. Etika v marketingu -9-
4.1 Miesto a význam etiky v marketingu -9-
4.2 Etika v marketingovom manažmente -10-
4.2.1 Vlastnosti marketingového manažéra -10-
4.3 Etické problémy v marketingovom výskume -11-
5. Etika a marketingový mix -12-
5.1 Produkt -12-
5.2 Distribúcia -13-
5.3 Cena -13-
5.4 Marketingová komunikácia -14-
Záver -16-
Zoznam bibliografických odkazov -17-
Prílohy
Zdroje: