Farmaceutický marketing a jeho špecifiká
«»
Prípona
.doc |
Typ
seminárna práca |
Stiahnuté
39 x |
Veľkosť
0,4 MB |
Jazyk
slovenský |
ID projektu
22953 |
Posledná úprava
11.06.2009 |
Zobrazené
5 335 x |
Autor:
- |
Zdieľaj na Facebooku |
Detaily projektu |
Popis:
VZNIK A VÝVOJ FARMACEUTICKÉHO PRIEMYSLU, HISTÓRIA DISTRIBÚCIE
Distribúcia je jedným z najdôležitejších článkov farmaceutického marketingu. Jej úlohou je zabezpečiť dostatočné množstvo liečiv do lekární na ich následnú expedíciu ich spotrebiteľom.
História distribúcie siaha do obdobia 5. až 4. storočia pred naším letopočtom v starom Grécku, kde bola zavedená deľba práce. Oddelili sa špecialisti, ktorí mali na starosti zaobstaranie, úpravu a poskytovanie liečiva. Boli to dodávatelia (dnešní distribútori) pre liečiteľov, nazývaní rhizotomovia (krájači koreňov), ktorých úlohou bolo zbierať korene, sušiť ich a dodávať. Neskôr sa začali rhizotomovia zaoberať okrem zberu a úprav liečivých rastlín aj ich spracovaním, čím vytvorili ďalšiu kategóriu v rámci liečiteľstva – liečivé prípravky.
Kľúčové slová:
farmaceutický marketing
obchod s liečivami
liečivá na trhu
nové liečivá
distribúcia liečiv
Zdroje:
- · Slovenská lieková tragédia – Gabriel Beer, Rado Baťo, Ján Záborský ( TREND )
- · Marketing ve farmacií – Karel Metyš, Peter Balog ( GRADA )
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.