Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 077   projektov
0 nových

Farmaceutický marketing a jeho špecifiká

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
39 x
Veľkosť
0,4 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
22953
Posledná úprava
11.06.2009
Zobrazené
5 335 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
VZNIK A VÝVOJ FARMACEUTICKÉHO PRIEMYSLU, HISTÓRIA DISTRIBÚCIE
Distribúcia je jedným z najdôležitejších článkov farmaceutického marketingu. Jej úlohou je zabezpečiť dostatočné množstvo liečiv do lekární na ich následnú expedíciu ich spotrebiteľom.
História distribúcie siaha do obdobia 5. až 4. storočia pred naším letopočtom v starom Grécku, kde bola zavedená deľba práce. Oddelili sa špecialisti, ktorí mali na starosti zaobstaranie, úpravu a poskytovanie liečiva. Boli to dodávatelia (dnešní distribútori) pre liečiteľov, nazývaní rhizotomovia (krájači koreňov), ktorých úlohou bolo zbierať korene, sušiť ich a dodávať. Neskôr sa začali rhizotomovia zaoberať okrem zberu a úprav liečivých rastlín aj ich spracovaním, čím vytvorili ďalšiu kategóriu v rámci liečiteľstva – liečivé prípravky.

Kľúčové slová:

farmaceutický marketing

obchod s liečivami

liečivá na trhu

nové liečivá

distribúcia liečiv



Zdroje:
  • · Slovenská lieková tragédia – Gabriel Beer, Rado Baťo, Ján Záborský ( TREND )
  • · Marketing ve farmacií – Karel Metyš, Peter Balog ( GRADA )
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko