Fázy didaktického procesu
Popis:
Didaktický proces v našom chápaní je celistvý proces didaktického osvojovania poznatkov, spôsobov vykonávania činností a rozvíjania schopností na báze didaktickej komunikácie a súčinnosti medzi vyučujúcim a študujúcimi navzájom.
Didaktický proces ako celok je možné rozdeliť do jednotlivých fáz, v ktorých sa realizujú jednotlivé čiastkové ciele. Členenie didaktického procesu na fázy umožňuje lepšie pochopiť jeho riadenie. Aj keď jednotlivé fázy môžu vystupovať ako samostatné časové jednotky, väčšinou sa vzájomne nadväzujú alebo súbežne prelínajú celým priebehom didaktického procesu.
Teoretickou analýzou možno v jeho priebehu vyčleniť nasledovné fázy:
1. príprava študujúcich na aktívne osvojovanie učiva- motivačná časť
2. prvotné zoznamovanie študujúcich s novým učivom- expozičná časť
3. prvotné opakovanie a utvrdzovanie učiva- fixačná časť
4. preverovanie osvojených vedomostí, spôsobilostí, zručností a návykov- diagnostická časť
5. využívanie vedomostí, spôsobilostí a zručností- aplikačná etapa
Kľúčové slová:
aktívne osvojovanie
zoznamovanie
učivo
utvrdzovanie
osvojené vedomosti
spôsobilosť
zručnosti
Obsah:
- 1. príprava študujúcich na aktívne osvojovanie učiva- motivačná časť
2. prvotné zoznamovanie študujúcich s novým učivom- expozičná časť
3. prvotné opakovanie a utvrdzovanie učiva- fixačná časť
4. preverovanie osvojených vedomostí, spôsobilostí, zručností a návykov- diagnostická časť
5. využívanie vedomostí, spôsobilostí a zručností- aplikačná etapa
Zdroje:
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.