Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 119
projektov

FIlozofia Kaizen

«»
Prípona
.docx
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
2 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
47884
Posledná úprava
09.04.2021
Zobrazené
707 x
Autor:
dom234
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
V posledných desaťročiach sa výrazne zmenil pohľad na kvalitu zo strany zákazníkov, výrobcov, poskytovateľov služieb a distribútorov. Kedysi bola kvalita len konkurenčnou výhodou podnikov, no dnes kedy je spotrebiteľ čoraz náročnejší ju považujeme za samozrejmosť. Podnik, ktorý nie je schopný garantovať štandardnú úroveň kvality len ťažko obstojí na trhu. Kvalita služieb či výrobkov sa premieta do celkovej politiky firmy a buď prispieva k zvýšeniu obratov alebo k zvýšenému počtu sťažností a reklamácií a tým naopak k zníženiu obratu. Súčasný vývoj tlačí podniky, aby stále viac prostriedkov vynakladali na manažment kvality, teda jej plánovanie a neustále zlepšovanie. Vo svojej seminárnej práci sa zameriam na kultúru Kaizen, ktorá predstavuje systém kontinuálneho zlepšovania v osobnom, sociálnom ale aj pracovnom živote. Používa sa na zlepšovanie produktivity, znižovanie strát, zefektívnenie výrobných procesov a iné. V nasledujúcej časti práce budem písať o histórií Kaizen a bližšie popíšem tento pojem. V ďalších častiach práce popíšem nástroje, ktoré táto filozofia využíva a ako ju podnik môže implementovať do svojej firemnej kultúry a aký význam a prínosy môže táto implementácia pre podnik, zamestnancov, zákazníkov či dodávateľa doniesť.
...

Kľúčové slová:

kaizen

filozofia kaizen

kultúra kaizen

implementácia kaizen

manažérstvo kvality

TQM

kvalita

manažment

hospodárstvo

hospodárenie

produkcia

produkt

produkcia



Obsah:
  • Obsah
    Úvod 2
    I. Charekteristika Kaizen 3
    I.I. História 3
    I.II. Pojem Kaizen 4
    I.III. Kaizen a TQM 5
    I.IV. Nástroje Kaizen 5
    II. Implementácia Kaizen v podniku 7
    II.I. Význam implementácie Kaizen 8
    II.II. Prínosy implementácie Kaizen 9
    II.III. Zmeny správania 10
    Záver 12
    Zdroje 13

Zdroje:
  • Atkinson, P. Culture Change, Kaizen & Performance Improvement. 2013. [citované 20.5.2020]. Dostupné na: https://smallbusiness.chron.com/kaizen-method-behaviors-62785.html
  • Bauer, M. - Haburaiová, I. Leadership s využitím Kaizen & Lean. Brno. Albatros Media a.s.. 2015. 134s. ISBN 978-80-265-0390-3
  • Euroekonom.sk. Praktická aplikácia Kaizen v konkrétnom podniku. 2019. [citované 20.5.2020]. Dostupné na: https://www.euroekonom.sk/prakticka-aplikacia-kaizen-v-konkretnom-podniku/
  • Imai, M. Kaizen: řízení a zlepšování kvality na pracovišti. Brno. Computer Press. 2005. 314 s. ISBN 80-251-0850-3
  • Imai, M. Kaizen : metoda jak zavést úspornejši a flexibilnejší výrobu v podniku.Brno. Computer Press. 2007. 272s. ISBN 978-80-251-1621-0
  • Lareau, W. Office Kaizen : transforming Office operations into a strategic competitive advantege. 2003. 174s. ISBN 08-738-9556-8. Dostupné na: https://books.google.sk/books?id=X4IHLWMpUgC&dq=lareau+kaizen&hl=sk&source=gbs_navlinks_s
  • McLoughlin, C. - Miura,T. True Kaizen. Boca Raton, FL. Taylor & Francis Group.2018. 224s. ISBN 978-1-315-18037-3
  • Paulová, I. Metódy zlepšovania efektívnosti a účinnosti TQM. Bratislava. Slovenská technická univerzita. 2008. 306 s. ISBN 978-80-227-2857-7
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko