Popis:
V posledných desaťročiach sa výrazne zmenil pohľad na kvalitu zo strany zákazníkov, výrobcov, poskytovateľov služieb a distribútorov. Kedysi bola kvalita len konkurenčnou výhodou podnikov, no dnes kedy je spotrebiteľ čoraz náročnejší ju považujeme za samozrejmosť. Podnik, ktorý nie je schopný garantovať štandardnú úroveň kvality len ťažko obstojí na trhu. Kvalita služieb či výrobkov sa premieta do celkovej politiky firmy a buď prispieva k zvýšeniu obratov alebo k zvýšenému počtu sťažností a reklamácií a tým naopak k zníženiu obratu. Súčasný vývoj tlačí podniky, aby stále viac prostriedkov vynakladali na manažment kvality, teda jej plánovanie a neustále zlepšovanie. Vo svojej seminárnej práci sa zameriam na kultúru Kaizen, ktorá predstavuje systém kontinuálneho zlepšovania v osobnom, sociálnom ale aj pracovnom živote. Používa sa na zlepšovanie produktivity, znižovanie strát, zefektívnenie výrobných procesov a iné. V nasledujúcej časti práce budem písať o histórií Kaizen a bližšie popíšem tento pojem. V ďalších častiach práce popíšem nástroje, ktoré táto filozofia využíva a ako ju podnik môže implementovať do svojej firemnej kultúry a aký význam a prínosy môže táto implementácia pre podnik, zamestnancov, zákazníkov či dodávateľa doniesť.
...
Kľúčové slová:
kaizen
filozofia kaizen
kultúra kaizen
implementácia kaizen
manažérstvo kvality
TQM
kvalita
manažment
hospodárstvo
hospodárenie
produkcia
produkt
produkcia
Obsah:
- Obsah
Úvod 2
I. Charekteristika Kaizen 3
I.I. História 3
I.II. Pojem Kaizen 4
I.III. Kaizen a TQM 5
I.IV. Nástroje Kaizen 5
II. Implementácia Kaizen v podniku 7
II.I. Význam implementácie Kaizen 8
II.II. Prínosy implementácie Kaizen 9
II.III. Zmeny správania 10
Záver 12
Zdroje 13
Zdroje:
- Atkinson, P. Culture Change, Kaizen & Performance Improvement. 2013. [citované 20.5.2020]. Dostupné na: https://smallbusiness.chron.com/kaizen-method-behaviors-62785.html
- Bauer, M. - Haburaiová, I. Leadership s využitím Kaizen & Lean. Brno. Albatros Media a.s.. 2015. 134s. ISBN 978-80-265-0390-3
- Euroekonom.sk. Praktická aplikácia Kaizen v konkrétnom podniku. 2019. [citované 20.5.2020]. Dostupné na: https://www.euroekonom.sk/prakticka-aplikacia-kaizen-v-konkretnom-podniku/
- Imai, M. Kaizen: řízení a zlepšování kvality na pracovišti. Brno. Computer Press. 2005. 314 s. ISBN 80-251-0850-3
- Imai, M. Kaizen : metoda jak zavést úspornejši a flexibilnejší výrobu v podniku.Brno. Computer Press. 2007. 272s. ISBN 978-80-251-1621-0
- Lareau, W. Office Kaizen : transforming Office operations into a strategic competitive advantege. 2003. 174s. ISBN 08-738-9556-8. Dostupné na: https://books.google.sk/books?id=X4IHLWMpUgC&dq=lareau+kaizen&hl=sk&source=gbs_navlinks_s
- McLoughlin, C. - Miura,T. True Kaizen. Boca Raton, FL. Taylor & Francis Group.2018. 224s. ISBN 978-1-315-18037-3
- Paulová, I. Metódy zlepšovania efektívnosti a účinnosti TQM. Bratislava. Slovenská technická univerzita. 2008. 306 s. ISBN 978-80-227-2857-7