Popis:
- absolutizmus, štát, resp. panovník sa stáva vlastníkom celého života, disponuje svojimi občanmi a ich majetkom.
- Snaha o centrálne riadené národné hospodárstvo – to malo za následok rozvoj manufaktúr a podporil sa rast obyvateľstva.
Občan je vrchnosťou presadzovaný, cíti sa za neho zodpovedný, preniká myšlienka všade-siahajúceho riadenia a túžby po všeobecnom zdokonalení sveta. To si vyžaduje vychovanie schopného poddaného s praktickými poznatkami a zručnosťami.
- 17. storočie na rozdiel od 16. storočia, kde bola preferovaná učená škola, je obdobím rozvoja ľudovej školy.
- 17. storočie – úpadok meštiactva, dostáva ráz dvorného života = dvor určuje morálku, obliekanie, spoločenský poriadok. Dvor sa stáva jadrom spoločnosti.
Gavalier – ideál doby a dobré maniere sa označujú ako zdvorilosť.
Kľúčové slová:
STOROČIE BAROKA – 17.storočie
PEDAGOGICKÉ TENDENCIE
WOLFGANG RATKE (1571 – 1635)
JAN AMOS KOMENSKÝ (1592 – 1670)
STAVOVSKÁ VÝCHOVA
MICHEL DE MONTAIGNE (1533 – 1592)
PIETIZMUS (1675 – 1740)
AUGUST H...
Zdroje:
- výchova, filozofia, baroko, absolutizmus, pedagogické tendencie, JAN AMOS KOMENSKÝ, pietizmus, filantropizmus,