Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Filozofia výchovy

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
23 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
20544
Posledná úprava
09.03.2009
Zobrazené
3 404 x
Autor:
martim16
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
- absolutizmus, štát, resp. panovník sa stáva vlastníkom celého života, disponuje svojimi občanmi a ich majetkom.
- Snaha o centrálne riadené národné hospodárstvo – to malo za následok rozvoj manufaktúr a podporil sa rast obyvateľstva.

Občan je vrchnosťou presadzovaný, cíti sa za neho zodpovedný, preniká myšlienka všade-siahajúceho riadenia a túžby po všeobecnom zdokonalení sveta. To si vyžaduje vychovanie schopného poddaného s praktickými poznatkami a zručnosťami.
- 17. storočie na rozdiel od 16. storočia, kde bola preferovaná učená škola, je obdobím rozvoja ľudovej školy.
- 17. storočie – úpadok meštiactva, dostáva ráz dvorného života = dvor určuje morálku, obliekanie, spoločenský poriadok. Dvor sa stáva jadrom spoločnosti.
Gavalier – ideál doby a dobré maniere sa označujú ako zdvorilosť.

Kľúčové slová:

STOROČIE BAROKA – 17.storočie

PEDAGOGICKÉ TENDENCIE

WOLFGANG RATKE (1571 – 1635)

JAN AMOS KOMENSKÝ (1592 – 1670)

STAVOVSKÁ VÝCHOVA

MICHEL DE MONTAIGNE (1533 – 1592)

PIETIZMUS (1675 – 1740)

AUGUST H...



Zdroje:
  • výchova, filozofia, baroko, absolutizmus, pedagogické tendencie, JAN AMOS KOMENSKÝ, pietizmus, filantropizmus,
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko