Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 119
projektov

Firemná identita a kultúra (Corporate Identity, Corporate Culture)

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
10 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
42479
Posledná úprava
26.12.2013
Zobrazené
1 476 x
Autor:
kenqooo
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Pojem Corporate Identity (CI)
Presne vymedziť pojem Corporate Identity je veľmi zložité. Už samotný preklad tohto angloamerického výrazu sa v domácej odbornej literatúre značne líši. Často sa stretávame s výrazmi ako: podniková identita, identita firmy, profil firmy, vzhľad firmy, osobnosť firmy...

Každá firma má svoju identitu, ktorá predstavuje spoločného ducha, ciele a hodnoty a prezentuje vedomie individuality, ktorá môže pomôcť diferencovať firmu v rámci jej konkurenčného prostredia.

Niektorí autori pokladajú Corporate Identity za strategický princíp poriadku podniku, iní za jeho dizajn, filozofiu alebo imidž.

Pojem podniková kultúra nie je totožný s pojmom CI aj keď ho najviac napĺňa. CI nie je to isté čo imidž - má k nemu vzťah ako realita k obrazu a CI tiež nie je charakterizovaná iba firemným logom, sloganom, firemnými farbami a manuálmi či rovnakými odevnými súčasťami, alebo uniformami.

Rôznorodosť definícií Corporate Identity
V odbornej literatúre môžeme nájsť rôzne definície pojmu Corporate Identity.

Balmer J. tvrdí, že CI je tým, čím je podnik.

Meffert H. ju vníma v širších súvislostiach: CI je v širšom zmysle slova osobitosť firmy, ktorá sa ukazuje v správaní, v komunikácii a v prejavoch firmy. Charakterizuje ju stav podniku, jeho tradície, stanoviská vedenia a spoluvlastníkov a doterajšia podniková politika.

Kudynová V. chápe identitu ako základ celého snaženia firmy v zmysle Public Relations aj budovania imidžu firmy ako obrazu vnímaného relevantnou časťou verejnosti.
...

Kľúčové slová:

firemná kultúra

typológia podnikovej kultúry

Corporate Identity

Corporate Culture

Corporate Image

Corporate Design



Obsah:
  • Pojem Corporate Identity
    Rôznorodosť definícií CI
    Význam Corporate Identity
    Corporate Identity ako nástroj firemnej politiky
    Tvorba CI
    CI by mala spĺňať nasledujúce kritériá
    CI ako nástroj firemnej politiky pôsobí napr. na
    Konkrétne vyjadrenie úžitku CI sa prejaví napr. v
    Hranice môžeme vytýčiť nasledovne
    Prvky Corporate Identity
    Corporate Design (CD)
    Comporate Communication (Ccom)
    Corporate Behaviour (CB)
    Corporate Culture (CC)
    Firemná kultúra sa vyznačuje nasledujúcimi znakmi
    Funkcie firemnej kultúry
    Silná firemná kultúra
    V podmienkach silnej firemnej kultúry
    Firemnú kultúru môžeme diferencovať na:
    Typy firemnej kultúry
    Typológia podnikovej kultúry podľa T.B. Deala a A. A. Kennedyho
    Typológia podnikovej kultúry podľa K. Vrieseho a D. Millera
    Typológia podnikovej kultúry podľa L. Pfeifera a M. Umlaufovej
    Corporate Network (Cn)
    Corporate Image (Cim)
    Firemný imidž môže napomôcť
    Zdroje

Zdroje:
  • Zorkóciová, Otília a kol.: Corporate identity II, Bratislava 2007
  • Kachaňáková, Anna: Riadenie ľudských zdrojov, Bratislava 2001
  • Pfeifer Luděk, Umlaufová Miloslava: Firemní kultura, Praha 1993
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko