Firemná kultúra a jej zložky
Popis:
Odborná literatúra nám ponúka množstvo definícií tohoto pojmu.
Všeobecne sa pojem kultúra používa v spojení s národmi alebo dokonca celými civilizáciami, môže sa však použiť tiež v súvislosti s menšími skupinami či spoločenstvami ľudí. Príkladom takejto menšej skupiny môžu byť ľudia pracujúci vo firmách a podnikoch, ktoré sa nelíšia len svojou veľkosťou a zameraním, ale aj svojou firemnou kultúrou.
Zjednodušene možno podnikovú kultúru poznať pomocou odpovedí na tieto otázky:
1. akým spôsobom spolu jednajú ľudia na rôznych úrovniach organizácie, spolupracovníci, nadriadení s podriadenými?
2. aké jednanie je v organizácii odmeňované, postihované alebo tolerované?
3. akí ľudia sú úspešní, akí ľudia majú naopak problémy?
4. aký je vzťah ľudí k organizácii a výrobkom?
.........
Kľúčové slová:
firemná kultúra
jej vznik
silná a slabá firemná kultúra
výhody a nevýhody silnej a slabej firemnej kultúry
odlišnosti fir. kultúr v rôznych krajinách
príklad
Zdroje:
- 1. KACHAŇÁKOVÁ, A.: Podniková kultúra. 2. vyd. Bratislava : Ekonóm, 2003. ISBN 80-225-1644-9
- 2. NOVÝ, I. – LUKÁŠOVÁ, R.: Organizační kultura. 1. vyd. Praha : Grada, 2004. ISBN: 80-247-0648-2
- 3. PACÁKOVÁ, V. a kol.: Štatistika pre ekonómov. 1.vyd. Bratislava : IURA Edition, 2003. 358 s. ISBN 80-89047-74-2
- 4. NOVÝ, I. – LUKÁŠOVÁ, R.: Organizační kultura. 1. vyd. Praha : Grada, 2004. ISBN: 80-
- 247-0648-2
- 5. MANAŽMENT V TEÓRII A PRAXI, roč. 2, 2006, č. 3-4 ISSN 1336-7137
- 5. www.ef.umb.sk
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.