Popis:
Úvod
V našej práci sme sa zamerali na charakteristiku firmy, funkcie firmy a jej členenie, ale aj ciele, ktoré si musí firma stanoviť, aby sa uchytila na trhu. Musí si vypracovať aj plán stratégie. V našej práci je zachytený aj pojem stratégia, typy stratégií a zdroje financovania firmy.
1. CHARAKTERISTIKA FIRMY
Firma nakupuje výrobné zdroje (prácu, pôdu, kapitál), aby ich transformovala na hotové výrobky a tieto predávala spotrebiteľom (domácnostiam). Organizujúcim prvkom v procese výroby je podnikateľ. Podnikatelia zodpovedajú za ekonomické rozhodnutia, rozhodujú o tom, čo a koľko budú vyrábať, aké výrobné technológie budú používať a pod. Vzhľadom na časový posun medzi rozhodnutím o výrobe a uvedením daného výrobku na trh musí podnikateľ pri svojom rozhodnutí predvídať dopyt po výrobkoch. Z toho vyplýva, že podnikateľ musí niesť riziko, že dopyt počas uvedeného intervalu zaznamená určité zmeny. Vklad podnikateľa do výrobného procesu sa teda môže považovať za osobitný výrobný faktor. V štandardnej neoklasickej teórii vystupuje firma ako subjekt, ktorý transformuje vstupy (inputy) na výstupy (outputy).
Firma v súvislosti so svojou výrobnou činnosťou vystupuje na týchto trhoch:
- trh výrobkov a služieb ( predáva tovary a služby)
- trh výrobných faktorov (kupuje výrobné faktory)
Kľúčové slová:
firma
ciele a funkcie firmy
životný cyklus firmy
Obsah:
- Úvod
1. Charakteristika firmy
1.1 Podnikanie
2. Druhy firiem
podľa veľkosti
podľa organizačnej formy
podľa predmetu činnosti
podľa konkrétne vykonávanej činnosti
3. Ciele
3.1 Členenie podnikových cieľov
podľa významu
z hľadiska času
podľa toho, z akých aspektov sa budúci očakávaný stav formuluje
4. Stratégia firmy
4.1 Typy stratégií firmy
5. Zdroje financovania
Otázky na zopakovanie
Zoznam použitej literatúry
ZáverÚvod
1. Charakteristika firmy
1.1 Podnikanie
2. Druhy firiem
podľa veľkosti
podľa organizačnej formy
podľa predmetu činnosti
podľa konkrétne vykonávanej činnosti
3. Ciele
3.1 Členenie podnikových cieľov
podľa významu
z hľadiska času
podľa toho, z akých aspektov sa budúci očakávaný stav formuluje
4. Stratégia firmy
4.1 Typy stratégií firmy
5. Zdroje financovania
Otázky na zopakovanie
Zoznam použitej literatúry
Záver
Zdroje:
- Podniková ekonomika pre 2. až 4. ročník Obchodných akadémii – Jozef Kráľovič, Emília Papulová, Božena Hrvoľová
- Ekonómia – Všeobecná ekonomická teória – Ján Lisý a kolektív
- www.fpv.umb.sk/kat/ki/download.php?soubor=27
- zošit z 1. ročníka Obchodnej akadémie