Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Firma, charakteristika, ciele a funkcie firmy

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
22 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
38778
Posledná úprava
27.11.2011
Zobrazené
3 655 x
Autor:
marek.pisar
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Úvod

V našej práci sme sa zamerali na charakteristiku firmy, funkcie firmy a jej členenie, ale aj ciele, ktoré si musí firma stanoviť, aby sa uchytila na trhu. Musí si vypracovať aj plán stratégie. V našej práci je zachytený aj pojem stratégia, typy stratégií a zdroje financovania firmy.

1. CHARAKTERISTIKA FIRMY

Firma nakupuje výrobné zdroje (prácu, pôdu, kapitál), aby ich transformovala na hotové výrobky a tieto predávala spotrebiteľom (domácnostiam). Organizujúcim prvkom v procese výroby je podnikateľ. Podnikatelia zodpovedajú za ekonomické rozhodnutia, rozhodujú o tom, čo a koľko budú vyrábať, aké výrobné technológie budú používať a pod. Vzhľadom na časový posun medzi rozhodnutím o výrobe a uvedením daného výrobku na trh musí podnikateľ pri svojom rozhodnutí predvídať dopyt po výrobkoch. Z toho vyplýva, že podnikateľ musí niesť riziko, že dopyt počas uvedeného intervalu zaznamená určité zmeny. Vklad podnikateľa do výrobného procesu sa teda môže považovať za osobitný výrobný faktor. V štandardnej neoklasickej teórii vystupuje firma ako subjekt, ktorý transformuje vstupy (inputy) na výstupy (outputy). Firma v súvislosti so svojou výrobnou činnosťou vystupuje na týchto trhoch: - trh výrobkov a služieb ( predáva tovary a služby) - trh výrobných faktorov (kupuje výrobné faktory)  

Kľúčové slová:

firma

ciele a funkcie firmy

životný cyklus firmy



Obsah:
  • Úvod
    1. Charakteristika firmy
    1.1 Podnikanie
    2. Druhy firiem
    podľa veľkosti
    podľa organizačnej formy
    podľa predmetu činnosti
    podľa konkrétne vykonávanej činnosti
    3. Ciele
    3.1 Členenie podnikových cieľov
    podľa významu
    z hľadiska času
    podľa toho, z akých aspektov sa budúci očakávaný stav formuluje
    4. Stratégia firmy
    4.1 Typy stratégií firmy
    5. Zdroje financovania
    Otázky na zopakovanie
    Zoznam použitej literatúry
    ZáverÚvod
    1. Charakteristika firmy
    1.1 Podnikanie
    2. Druhy firiem
    podľa veľkosti
    podľa organizačnej formy
    podľa predmetu činnosti
    podľa konkrétne vykonávanej činnosti
    3. Ciele
    3.1 Členenie podnikových cieľov
    podľa významu
    z hľadiska času
    podľa toho, z akých aspektov sa budúci očakávaný stav formuluje
    4. Stratégia firmy
    4.1 Typy stratégií firmy
    5. Zdroje financovania
    Otázky na zopakovanie
    Zoznam použitej literatúry
    Záver

Zdroje:
  • Podniková ekonomika pre 2. až 4. ročník Obchodných akadémii – Jozef Kráľovič, Emília Papulová, Božena Hrvoľová
  • Ekonómia – Všeobecná ekonomická teória – Ján Lisý a kolektív
  • www.fpv.umb.sk/kat/ki/download.php?soubor=27
  • zošit z 1. ročníka Obchodnej akadémie
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko