Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 077   projektov
0 nových

Formy komunikácie

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
11 x
Veľkosť
0,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
12303
Posledná úprava
11.10.2019
Zobrazené
1 918 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Vymedzenie pojmu komunikácia

Komunikácia, resp. komunikačný proces v podniku, organizácii, inštitúcii prebiehajú nepretržite a ich kvalita resp. úroveň významne ovplyvňuje konečný výsledok snaženia nielen podniku, ale aj jednotlivcov.
Komunikácia je výmena informácií medzi ľuďmi, ktorí si chcú niečo oznámiť, niečo sprostredkovať, s niečím sa podeliť. Môžu to urobiť rôznymi spôsobmi: slovom, písmom, obrazom, gestikulovaním, kývnutím hlavy, pohybom tela i tichým mlčaním.1 Má svoje zákonitosti, nástroje a techniky. Zásadný vplyv na kvalitu a úroveň komunikácie vnútri podniku, ako aj v externom prostredí organizácie má manažér. Komunikácia je nevyhnutná zložka interakcie v podniku. Je jednou z podmienok existencie spoločnosti. Z psychologického hľadiska každá skupina, tak zákazníci ako aj klienti, majú v styku s podnikom svoje špecifické postavenie a vyžadujú kvalitatívne iné komunikačné postupy a metódy.

Kľúčové slová:

komunikácia

interpersonálna komunikácia

verbálna komunikácia

počúvanie

neverbálna komunikácia

komunikačný proces v podniku

psychológia



Obsah:
  • 1. Vymedzenie pojmu komunikácia
    2. Interpersonálna komunikácia
    2.1 Verbálna komunikácia
    2.2 Počúvanie
    2.3 Neverbálna komunikácia
    2.4 Komunikačné zručnosti
    3. Masová komunikácia
    3.1 Vnútropodniková komunikácia
    3.2 Mimopodniková komunikácia
    3.3 Prekážky vo vnútropodnikovej a mimopodnikovej komunikácii
    4. Profesionálna a manažérska komunikácia
    4.1 Špecifické typy manažérskej komunikácie
    4.2 Interkultúrna komunikácia

Zdroje:
  • Miroslav Majtan a kolektív, Manažment, 2003
  • Miroslava Szarková, Psychológia pre manažérov a podnikateľov, 2004
  • Dagmar Lesáková a kolektív, Strategický marketingový manažment, 2004
  • Jaroslav Kita a kolektív, Marketing, 2002
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko