Popis:
Úvod
Prídeme do obchodu, prechádzame s košíkom v ruke pomedzi regále, kde sú poukladané produkty od výmyslu sveta, mnohé značky ani nepoznáme, niektoré produkty sú nové, iné majú zase nový len obal. Mnohé prehliadneme, iné nám zase bijú do očí svojim či už dizajnom, tvarom alebo tým, že ich už dlhšie poznáme. V našej mysli sa nám vytvárajú rôzne asociácie s tým a oným produktom, o jeho kvalite, použiteľnosti, v duchu si porovnávame cenu s inými produktami tohto druhu, atď.
Toto všetko sa odohráva počas nášho nákupu. Čo za tým je? Predovšetkým veľa energie pracovníkov firmy, ktorá daný produkt vyrobila a prispôsobila tak, aby nás zaujal a mohol sa dostať k nám, konečným spotrebiteľom.
V mojej seminárnej práci som sa konkrétne zamerala čo za tým presnejšie je, teda konkrétnejšie na tému obal produktu, jeho funkcie a dizajn. V závere som sa sústredila na deti ako na spotrebiteľov, a ako vnímajú dizajn obalu.
Mojim cieľom je oboznámiť vás s touto tematikou a uviesť zopár užitočných príkladov z tejto oblasti.
Kľúčové slová:
obal výrobku
funkcie obalu
marketing
Obsah:
- Úvod
Problematika a prehľad literatúry
Ochranná funkcia
Manipulačná funkcia
Komunikačná funkcia
Ekologická funkcia
Dizajn obalu
Dizajn a deti
Záver
Zoznam použitej literatúry
Zdroje:
- Armstrong, G., Kotler, P.: Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004. 855s. ISBN 80-247-0513-3
- Kačeňák, I.: Balenie tovaru. Bratislava: Sprint dva, 2011. 315s. ISBN 987-80-89393-32-9
- Štůsek, J.: Řízení provozu v logistických řetezcích. Praha: C.H. Beck, 2007. 227s. ISBN 978-80-7179-534-6
- Vysekalová, J.: Chování zákazníka: Jak odkrýt tajemství „černé skřínky“. Praha: Grada Publishing, 2011. 360s. ISBN 978-80-247-3528-3
- http://www.vyvlastnenie.sk/predpisy/zakon-o-obaloch