História výchovy a pedagogiky - Ľudovít Štúr - Seminárna práca
«»
Popis:
Patrí medzi popredné postavy slovenského národného hnutia v 40. až 50. rokoch 19. storočia. Bol to významný politik, spisovateľ, vedec, filozof a pedagóg.
Základné vzdelanie získal v škole v rodnom Uhrovci pod otcovým vedením. V roku 1827 odišiel študovať do Rábu, kde sa mal venovať štúdiu maďarčiny a nemčiny. O dva roky neskôr prešiel na štúdia do Bratislavy. Bol veľmi horlivým žiakom a stal sa aj členom Spoločnosti česko-slovanskej. Počas štúdii v bratislavskom evanjelickom lýceu sa upevnilo jeho národné a slovanské presvedčenie. V školskom roku 1835/1836 bol zvolený za miestopredsedu Spoločnosti česko-slovanskej, ktorá tým vstúpila do nového obdobia svojej existencie. "Štúr podchytáva takmer každého slovenského študenta do jej radov. Mení sa aj ideové zameranie jej činnosti. Kým doteraz bola Spoločnosť prevažne učilišťom jazyka, akýmsi doplnkom nezáživných prednášok profesora Palkoviča, za Štúrovho vedenia sa z nej stáva skutočná vyhňa slovanského a slovenského vlastenectva so vznešeným cieľom pripraviť svojich členov pre službu národu." (Pišút - Rosenbaum - Kochol, 1960, s.363).
Kľúčové slová:
učiteľ
ústavy
práca
výchova
pedagogika
Obsah:
- Stručný životopis
Diela Ľ.Štúra
Výchovná práca Ľ.Štúra
Zdroje:
- PIŠÚT, M., - ROSENBAUM, K. - KOCHOL. V. (1960): Dejiny slovenskej literatúry II. Literatúra národného obrodenia. Bratislava. Slovenská akadémia vied.
- PŠENÁK, J. (2000): Kapitoly z dejín slovenského školstva a pedagogiky. Bratislava. Vydavateľstvo UK. s. 204, ISBN 80-223-1264-9.
- REBLE, A. (1995): Dejiny pedagogiky. Bratislava. Slovenské pedagogické nakladateľstvo
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.