Historický vývoj TNK Tesco
Popis:
Historický vývoj TNK Tesco
Od tridsiatich libier k miliardám
História TNK Tesco siaha do obdobia prvej svetovej vojny. Po návrate z vojny v roku 1919 vtedy dvadsaťjedenročný vojak Jack Cohen investoval svojich 30 libier do kúpy prebytočných potravín z vojnových zásob a otvoril si malý stánkový predaj vo východnej časti Londýna.
Prvý deň dosiahol obrat štyri libry a zisk jednu libru. Svoje predajné priestory začal postupne rozširovať a stal sa z neho obchodník vo veľkoobchodnom štýle. Prvý druh tovaru vlastnej značky, ktorú Cohen uviedol na trh bol čaj s názvom Tesco Tea. Tu sa prvý krát v roku 1924 objavil názov Tesco. Názov Tesco vznikol z iniciálok mena vlastníka firmy pána T.E.STOCKWELLA, ktorý dodával firme čaj Tesco Tea a zo začiatočných písmen priezviska COHENA. Koncom dvadsiatych rokov Cohen si otvoril obchody s otvoreným výkladom, ktoré nahradili pôvodný stánkový predaj. Po prvý raz zažiaril názov Tesco v roku 1929 nad uzamykateľným obchodom v severnej časti Londýna.
Kľúčové slová:
Tesco
Zdroje:
- POLIAK, J.: Od tridsiatich libier k miliardám. In: Profit, roč.47-48, 2004, s. 34-35, ISSN 1335-4620
- HINKOVÁ, A.: Rozporné začiatky prvého hypermarketu. In: Obchod, 1999, č.7-8 , s. 16-17, ISSN 1335-2008
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.