Popis:
Jeden zo základných princípov hospodárstva je podpora silného konkurenčného prostredia. Ako opak slúži prostredie kde je konkurencia slabá alebo vôbec neexistuje, čo je zväčša spôsobené štátnymi zásahmi a legislatívnymi opatreniami. V praxi to znamená, že každá firma operujúca na trhu, pokiaľ nemá monopolné postavenie, musí neustále sledovať svoju konkurenciu.
Ako sa otvárajú nové trhy, tak prerastá konkurencia medzi spoločnosťami do stále väčších rozmerov. Väčšina dodávateľov už začala používať marketingový prístup k zákazníkom a potreby zákazníkov stavia na prvé miesto. Samozrejme, že popri tom ako poskytuje produkty a služby na naplnenie potrieb, sa snaží dosiahnuť zisk. V tomto bode sa stretávajú s nenávidenou konkurenciou, ktorá sa snaží o to isté. Pre každého, kto sa zaoberá poskytovaním služieb alebo tovarov, je konkurencia jeden z hlavných bodov stratégie.
ANALÝZA KONKURENCIE
je jedným z aspektov externej strategickej diagnostiky podniku.
Základ predstavujú v tejto oblasti práce M. Portera, podľa ktorého je konkurenčná stratégia konkretizovaná a základe analýzy odvetvia a postavenia podniku v odvetví.
Porter vymedzil hlavné faktory analýzy konkurenčného prostredia a vytvoril schému 5 konkurenčných síl:
- existujúce podniky
- potenciálni konkurenti
- substitučné výrobky
- klienti
- dodávatelia
Pri analýze existujúcej konkurencie je zaujímavá stabilita pozície firiem, ktorú ovplyvňujú:
...
Kľúčové slová:
hospodárstvo
konkurencia
hodnotenie konkurencie
marketing
zákazník
zisk
konkurenčná stratégia
klient
dodávateľ
trh
konkurenčná sila
produkt
cena
propagácia
sortiment
Obsah:
- Úvod
ANALÝZA KONKURENCIE
HODNOTENIE KONKURENČNEJ SILY
Úlohou je zistiť
Postup
Spoločnosť ElectroWorld
Katalóg produktov
Služby spoločnosti
Analýza konkurencie
Nízkych cien sa neboja
Produkt
Cena
Propagácia
Silné stránky konkurencie
Slabé stránky konkurencie
Záver
Zdroje:
- Prednášky
- Vzorový príklad
- Dokumenty poskytnuté spoločnosťou Electro World