Hodnotenie kvality výrobku metódou QFD
«»
Popis:
V našej prípadovej štúdii budeme hodnotiť kvality výrobkov A,B,C a D, ktoré sú slané tyčinky. Náš výrobok (A) je výrobok od spoločnosti DRU, a.s. Zvolen - sú to veľmi známe slovenské tyčinky DRU. Konkurenčné výrobky sú slané tyčinky Albert (B) z predajných reťazcov Hypernova, tyčinky CBA (C) od výrobcu CBA Slovakia, a.s. a tyčinky Fresh, ktoré vyrába spoločnosť FRESH s.r.o.
Hodnotiť a porovnávať ich budeme prostredníctvom metódy QFD, ktorá je jednou z metód plánovania. Skratka QFD je skratkou z anglických slov Quality Funkction Deployment, čo môžeme preložiť ako uplatňovanie parametrov kvality. Grafickým výsledkom metódy je kombinovaný maticový diagram nazývaný ako „dom kvality“ (House of quality), ktorý je uvedený a interpretovaný na konci našej prípadovej štúdie.
Kľúčové slová:
qfd metóda
manažment kvality
konkurencia
hodnotenie kvality
plánovanie
kvalita
Obsah:
- Úvod 3
Charakteristika spoločnosti nášho výrobku značky DRU 4
Charakteristika spoločnosti konkurenčného výrobku značky Albert 8
Charakteristika spoločnosti konkurenčného výrobku značky CBA 9
Charakteristika spoločnosti konkurenčného výrobku značky Fresh 10
Metóda QFD 11
„Dom kvality“ 12
Vyhodnotenie „Domu kvality“ 12
Záver 15
Použitá literatúra 18
Zdroje:
- KAPSDORFEROVÁ, Z., 2012. Manažment kvality. 1. Vydanie. Nitra. Vydavateľstvo: SPU Nitra: 2012. S 48 - 50., ISBN 978-80-552-0917-3
- CBA Slovakia a.s., Internetová stránka spoločnosti CBA Slovakia a.s.
- DRU, a.s. Zvolen, Internetová stránka spoločnosti DRU, a.s. Zvolen
- FRESH s.r.o., Internetová stránka spoločnosti FRESH s.r.o.
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.