Hodnotenie účinnosti uplatneného prístupu v strategickom manažmente firmy v súčasnom strategickom prostredí
«»
Popis:
Každá organizácia potrebuje stratégiu, aby vedela ako dosiahne ciele a ako bude napĺňať svoje poslanie. Úlohou strategického manažmentu je definovať poslanie a ciele organizácie, určovať oblasti podnikania, rozdeĺovať zdroje na jednotlivé oblasto podnikania, formulovať a implementovať stratégie. Má zabezpečiť, aby stratégie podniku boli v súlade v dosiahnutím maximalizácie majetku akcionárov.
Stratégia sa orientuje na dlhodobý časový horizont. Zodpovednosť za stratégiu nesie vrcholové vedenie podniku, ktoré vytvára stratégiu ako ideu, nosnú myšlienku a koncepciu. Vrcholové vedenie ako skupina najvyšších líniových vedúcich pracovníkov ovláda najväčší riadiaci priestor, môže čerpať poznatky a skúsenosti z najväčšieho okruhu, má najväčšie styky a svojím mocenským vplyvom môže najviac pôsobiť na strategické správanie celého podniku. Tvorba a implementácia stratégie však nie sú obmedzené len na niekoľko najvyšších vedúcich pracovníkov. V podstate každý vedúci pracovník je tvorca a realizátor stratégie v oblasti, ktorú riadi a za ktorú zodpovedá.
Kľúčové slová:
emeregntný a preskripčný prístup v strategickom mnažmente
prostredie spoločnosti
analýza trhu
hodnotenie prístupov k stratégii
Zdroje:
- 1. PAPULA,J.: Vývoj teórie strategického manažmentu pod vplyvom meniaceho sa prostredia, KARTPRINT Bratislava 2004, ISBN 80-88870-40-2
- 2. SEDLÁK,M.: Manažment, IURA EDITION Bratislava 2001, ISBN 80-89047-18-1
- 3. HUSÁR,J. a kolektív: Strategické plánovanie, NÁZOV, Bratislava 2006, ISBN 80-969536-9-9
- 4. interné zdroje spoločnosti Petit Press, a.s.
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.