Popis:
CHARAKTERISTIKA FIRMY
Firma na výrobu nábytku 5M, ktorá má sídlo v Žiline, vznikla v roku 1994 za účelom výroby kvalitného nábytku a ponúkania kvalitných služieb na trhu výroby nábytku. Táto malá rodinná firma s tridsiatimi piatimi zamestnancami si pre veľkú snahu napĺňania svojej vízie stihla za 12 rokov vybudovať svoju stabilnú pozíciu.
MARKETINGOVÉ PROSTREDIE
Interné mikroprostredie
Firma 5M je rozdelená do štyroch oddelení: vrcholový management, financie a evidencia, výroba a nákup spoločne s kontrolou. Vrcholný management je charakterizovaný len jednou osobou - konateľom firmy, ktorý prijíma všetky dôležité rozhodnutia a určuje vízie a smer, ktorým sa firma uberá. Ekonómka firmy má na starosti financie a evidenciu. Jej hlavnou úlohou je fakturácia pohľadávok ako aj tvorba miezd pre zamestnancov firmy. Oddelenie výroby je rozdelené na sušiareň na drevo, kde sa dovezené drevo suší; stolársku dielňu, kde sa vyrába nábytok; farbiarsku dielňu, kde sa nábytok farbí a čalúnicku dielňu, kde sa vkladá čalúnenie. Oddelenie nákupu a kontroly charakterizuje vedúci výroby, ktorý sa stará o nákup dreva a iných dôležitých produktov na výrobu nábytku ako aj kontroluje, či vyrobený nábytok spĺňa podmienky kvality firmy.
Kľúčové slová:
charakteristika firmy
segmentácia
produkt
distribúcia
SWOT analýza
mikroprostredie
Obsah:
- Obsah -2-
Charakteristika firmy -3-
Marketingové prostredie -3-
Segmentácia -6-
Produkt -6-
Distribúcia -8-
SWOT analýza -8-
Tabuľka SWOT analýzy -10-
Záver -10-
Zoznam použitej literatúry -11-
Zdroje:
- MARKETING, Jaroslav Kita a kolektív, Tretie prepracované vydanie 2005, vydavateľstvo IURA EDITION s.r.o.