Popis:
V priebehu niekoľkých posledných rokov sa toho veľa povedalo o informatizácii verejnej správy, jej elektronizácií a samotnom projekte eGoverment. Cieľom tohto celého procesu je zjednotenie úradov vo verejnej správe a uľahčenie vybavovania najrôznejších žiadostí. V spojení s týmto sa prečerpalo už mnoho financií, či už zo štátneho rozpočtu alebo zo zdrojov Eurofondu pre rozvoj informatizácie. Keď sa o tom na Slovensku začalo hovoriť, samozrejme sa tvrdilo, že v priebehu niekoľkých rokov človek jednoducho vybaví všetko na jednom mieste a na drvivú väčšinu úkonov mu bude slúžiť elektronický formulár, ktorý sa overí elektronickým podpisom. Inak povedané, mali sme sa zbaviť zdĺhavej a náročnej byrokracie a takmer všetky dokumenty, ktoré potrebujeme k vybaveniu, napríklad zaevidovania sa na úrad práce alebo podania daňového priznania tlačiť niekoľkonásobne. Zvykli sme si na to, že na každom úrade, kde sme zavítali, od nás požadovali doslova rovnaké informácie, ktoré sme museli odovzdávať niekoľkonásobne i napriek tomu, že naša verejná správa funguje ako jeden celok. Ak však funguje ako jeden celok, prečo máme rozdelené všetky jeho sekcie na drobné sektory ako je daňový úrad, úrad práce, sociálna poisťovňa a tak ďalej, a tak ďalej?
Kľúčové slová:
informatizácia
eGovernment
prognózy
eurofondy
elektronický podpis
verejná správa