Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 091   projektov
0 nových

Interkulturálny manažment (Manažment, Interkulturálny manažment, Riadenie kultúrnych rozdielov)

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
49 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
15487
Posledná úprava
31.08.2023
Zobrazené
1 745 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Medzinárodné projekty, ktoré sú po technickej či organizačnej stránke dobre pripravené, často zlihávajú vďaka pôsobeniu kultúrnych odlišností. Vďaka interkulturálnemu manažmentu sa tieto problémy dajú riešiť. Interkulturálny manažment je súhrn poznatkov týkajúcich sa špecifík riadenia v rozdielnych kultúrnych prostrediach. Predstavuje súčasť teórie a praxe efektívneho riadenia.
...
Globalizácia so sebou prináša rad problémov, ktoré v minulosti zostávali na okraji záujmu podnikateľov a manažérov. V posledných rokoch 20. storočia si začali uvedomovať dosah a dopad kultúrnych rozdieľov do praxe riadenia - bohužiaľ skôr získavaním negatívnych skúseností. Medzinárodné projekty, ktoré boli po technickej či organizačnej stránke dobre pripravené, často zlihávali vďaka nepredpokladanému pôsobeniu kultúrnych odlišností. Riešenie týchto problémov ponúka interkulturálny manažment, disciplína, ktorá vznikla v snahe prekonať tieto potiaže.
Oblasti pôsobenia kulturálnych bariér zahrňujú :
1. Marketing a public relation
2. Prenos know - how
3. Zlučovanie firiem
4. Obchodné jednanie
5. Personálny výber

Marketingové kampane, reklamy, propagačné filmy, projektované napríklad v USA, narážali neprijatie v oblastiach s odlišnými kultúrami, najmä v áziských zemiach, ale tiež v niektorých oblastiach Európy. Americké reálie zobrazené v reklamách a spôsob chovania ľudí vyvolávali skôr negatívne reakcie než aby presvedčili klientov ku kúpe výrobku. Preto sú dnes podobné akcie pripravované s ohľadom na mentalitu obyvateľstva cieľového regiónu a nie zriedka vznikajú odlišné propagačné materiály, rešpektujúce miestne prostredie, pre propagáciu produktu v rôznych častiach sveta.
...

Kľúčové slová:

manažment

interkulturálny manažment

kultúra manažmentu

plánovanie

systematické plánovanie

plánovanie

organizovanie

globalizácia

marketing

PR

know-how

pesonál



Obsah:
  • ÚVOD -3-
    1. Manažment -4-
    2. Interkulturálny manažment -5-
    3. Riadenie kultúrnych rozdielov -6-
    ZÁVER -9-
    Použitá literatúra -10-

Zdroje:
  • LUKÁŠOVÁ, Ružena, NOVÝ, Ivan(2004): Organizační kultura, Grada, Praha
  • BĚLOHLÁVEK, KOŠŤAN, ŠULEŘ (2006): Management, Computer Press, Brno
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko