Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Jatočný hovädzí dobytok a jatočné teľatá (Zahraničný agrárny obchod)

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
14 x
Veľkosť
0,3 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
39872
Posledná úprava
24.03.2012
Zobrazené
1 425 x
Autor:
momo9111
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Úvod
Postavenie poľnohospodárstva v národnom hospodárstve Slovenskej republiky prechádzalo v poslednom období veľkými zmenami. Otvorením ekonomického trhu a vstupom do EÚ sa museli subjekty podnikajúce v poľnohospodárstve prispôsobiť novým kritériám a podmienkam stanovených spoločnou politikou EÚ. 

Chov hovädzieho dobytka zastáva významnú úlohu v ekonomike, ale aj vo výžive obyvateľstva a práve živočíšna výroba zaznamenala najzložitejší proces transformácie. Spôsobené to mohlo byť prísnym dodržiavaním chovateľských postupov ale aj výrobným cyklom, ktorý je veľmi dlhý, cenami na agrárnom trhu, ktoré sú nestabilné, konkurenciou, ktorá je veľmi silná. Možno práve z týchto dôvodov počty kusov hovädzieho dobytka a kráv z roka na rok klesajú a vlastné náklady stúpajú.

Chov hovädzieho dobytka v SR patrí medzi strategické odvetvia hospodárenia na pôde. Od roku 1990 sa chov HD stal najkomplikovanejším odvetvím živočíšnej výroby v SR a dochádza k poklesu stavov HD. Cenová disparita od začiatku deväťdesiatych rokov najmä u jatočného HD, bola príčinou poklesu stavov HD. Značné problémy sú v materiálno-technologickom zaostávaní vybavenia chovov...

Kľúčové slová:

zahraničný agrárny obchod

Jatočný hovädzí dobytok

jatočné teľatá



Obsah:
  • 1. Úvod3
    2. Charakteristika komoditnej skupiny 4
    2.1. Charakteristika komoditnej skupiny podľa TARIC-u (www.colnasprava.sk) 4
    3. Organizovanie trhu s danou komoditnou skupinou 6
    3.1. Spoločná organizácia trhu s hovädzím a teľacím mäsom podľa nariadenia Rady (ES) č. 1234/2007 7
    4. Ceny daných komodít 8
    5. Vývoj ZAO danej komodity 9
    6. Výpočty RCA 12
    7. Colné sadzby 14
    8. Vývozné a dovozné licencie 15
    8.1. Vydávanie licencií na dovoz hovädzieho a teľacieho mäsa 16
    8.2. Vydávanie licencií na vývoz hovädzieho a teľacieho mäsa 17
    9. Záver 20
    10. Použitá literatúra 21

Zdroje:
  • SEDLÁK, Miro. 2002. V mäsovej vojne sa argumentuje ochranou spotrebiteľa.
  • ŠIMO, Dušan. 2008. Agrárny marketing II. Bratislava: Ekonóm, 2008, 172 s. ISBN 978-80-225-2529-9.
  • ZOBORSKÝ, Ivan, Mojmír. 2006. Ekonomika poľnohospodárstva. Nitra: SPU, 2006. 319 s. ISBN 80-8069-758-2.
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko