Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Kognitívny vývin v škole

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
16 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
13339
Posledná úprava
23.11.2020
Zobrazené
3 203 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Výraz kognitívny, ktorý je odvodený z latinského „ cognitio“, poznanie, označuje všetky duševné schopnosti súvisiace s myslením a poznaním. Týmto schopnostiam sa vo vzdelávaní venuje zvláštna pozornosť, pretože napomáhajú určiť výkonnosť detí v učení, a taktiež aj to, či sú za svoju prácu hodnotené ako vynikajúce, alebo ako žiaci so zvláštnymi výučbovými problémami. Kognitívne schopnosti detí zahrňujú ich poznávaciu inteligenciu, ich úroveň myslenia, a dokonca v určitej miere i ich tvorivosť a spôsob ako si poradia v interpersonálnych vzťahoch. Pretože nástrojom, ktorým sa myslenie prezentuje je reč a pretože mnoho z rozumovej a tvorivej činnosti sa prezentuje rečou, je reč tiež obvykle považovaná za kognitívnu aktivitu.

Schopnosť jasne a správne myslieť, v ktorom sú obsadené schopnosti sledovať líniu uvažovania, chápania pojmov a samostatne skúmať, má samozrejme hlavné postavenie vo vzdelávaní dieťaťa. Nech sa dieťa učí akýkoľvek predmet, pokiaľ nechápe, čo sa po ňom chce, alebo pokiaľ nerozpoznáva a nerieši problémy, s ktorými sa pri učenie stretáva, nemôže dosahovať skutočný pokrok.
...

Kľúčové slová:

vývin

kognitívny

kognitívny vývin

poznávanie

poznávací

vnímanie

myslenie

rozhodovanie

učenie

vzdelávanie

senzomotorika

Piaget

Piagetová teória

cognitio



Obsah:
  • 0. Úvod 3
    1. Kognitívny vývin 3
    1.1. Myslenie a vzdelávanie 3
    1.2 Piagetovo dielo 3
    1.3 Využitie Piagetovej teórie v pedagogickej praxi 7
    2. Záver 8
    3. Použitá literatúra 9

Zdroje:
  • Fontana, D., 1997. Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál, 1997
  • Končeková, Ľ., 2007. Vývinová psychológia. Prešov: Vydavateľstvo Michala Vaška, 2007
  • Piaget, J., 1999. Psychologie inteligence. Praha: Portál, 1999
  • Piaget, J., Inhelderová, B., 2001. Psychologie dítěte. Praha: Portál, 1997
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko