Popis:
Komunikácia je všeobecne vymedzená ako výmena informácií a komunikačný proces ako proces výmeny informácií, ktorý ma svoje zákonitosti, nástroje a techniky.
Na klasifikáciu komunikácie a komunikačných procesov v podniku sa najčastejšie v súčasnosti používajú tieto hľadiská:
• či komunikácia prebieha zoči-voči (face to face), čo znamená, že komunikátor a komunikant vyjadrujú svoje myšlienky, pocity, názory a postoje v konkrétnej, neopakovateľnej komunikačnej situácii, pričom používajú verbálne a neverbálne zložky komunikácie,
• či komunikácia prebieha sprostredkovane, teda ako médium sa používajú rozličné technické komunikačné prostriedky, fax, e-mail, internet, korešpondencia a pod., čo znamená, že neobsahuje neverbálne zložky komunikácie,
• či komunikácia a komunikačný proces prebiehajú v podniku a využívajú celý systém komunikačných vzorcov vyplývajúcich jednak z organizačného a pracovného poriadku podniku, jednak z podnikovej kultúry,
• či komunikácia prebieha v externom prostredí podniku a teda obsahuje špecifické zložky marketingovej komunikácie.
Kľúčové slová:
komunikácia
počúvanie
masová komunikácia
podnik
manažér
verbálna komunikácia
Obsah:
- Komunikácia
1.1 Interpersonálna komunikácia
1.1.1 Verbálna komunikácia
1.1.2 Počúvanie
1.1.3 Neverbálna komunikácia
1.1.4 Komunikačné zručnosti - asertivita, empatia, persuázia
1.2 Masová komunikácia
1.2.1 Vnútropodniková komunikácia
1.2.2 Komunikácia s externým prostredím podniku - mimopodniková komunikácia
1.2.3 Bariéry vnútropodnikovej a mimopodnikovej komunikácie
1.3 Profesionálna a manažérska komunikácia
1.3.1 Špecifické typy manažérskej komunikácie
1.3.2 Zásady efektívnej manažérskej komunikácie
1.3.3 Interkultúrna komunikácia -nový typ manažérskej komunikácie