Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Komunikácia v Manažmente: seminárna práca

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
15 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
7067
Posledná úprava
06.12.2017
Zobrazené
2 056 x
Autor:
zemloffka
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Komunikácia je základným spojovacím článkom medzi ľuďmi v procese riadenia. Len prostredníctvom komunikácie môžu ľudia v každej organizácii pracovať efektívnejšie ako celok. Komunikácia a komunikačný proces na jednej strane zjednocuje ľudí, ktorí v ňom pracujú a rozdielnou mierou sa zúčastňujú na jeho úspechu, a na strane druhej vstupuje do všetkých procesov riadenia a podmieňuje ich kvalitu a efektívnosť.
Komunikačné zručnosti sú jedným zo základných predpokladov nielen úspechov v zamestnaní, ale aj dobrých vzťahov na pracovisku. V každodenných situáciách musí každý zamestnanec komunikovať slovne aj neverbálne so zákazníkmi, kolegami, či nadriadenými. Pomocou pozitívnej komunikácie môže zlepšiť nielen svoju prácu, ale aj kvalitu svojho života. Niektorí ľudia sa s vyvinutými komunikačnými schopnosťami narodili, iní na nich musia popracovať. Efektívne komunikovať sa môže naučiť každý. Komunikácia má svoje pravidlá, pričom každý z jej druhov má svoje vlastné zákonitosti.
Efektívnosť komunikácie, ako aj úspešná prezentácia manažérov na pracovných rokovaniach a obchodných jednaniach s domácimi či zahraničnými partnermi je ovplyvnená rôznymi činiteľmi, ku ktorým patria odborné vedomosti, pohotovosť myslenia, kultivovanosť vyjadrovania, samotné správanie, presvedčivé vystupovanie v zmysle zásad spoločenského styku a pod.
Úloha a význam komunikácie vplyvom globalizácie a internacionalizácie v manažérskej praxi neustále rastie. Rozvíjajú sa jej jednotlivé druhy, typy, formy, vznikajú nové komunikačné postupy a techniky, ktorých cieľom je uľahčiť proces výmeny informácií v rozsiahlom podnikateľskom prostredí, v prosperujúcich podnikoch, organizáciách a spoločnostiach.
Cieľom mojej práce je zdôrazniť význam komunikácie pri práci manažéra, predstaviť niektoré komunikačné techniky a manažérske štýly a poukázať na dôležitosť dôkladnej prípravy pri vedení porád a ich prezentácii.


Kľúčové slová:

komunikácia

manažment

manažér

komunikačné techniky

vedenie porád

manažérsky štýl



Obsah:
  • Úvod
    Význam komunikácie v práci manažéra
    Komunikačné techniky
    Manažérsky štýl a komunikácia
    Vedenie porád a prezentácia
    Záver
    Zdroje

Zdroje:
  • ROBBINS, H.A.: How to Speak and Listen Effectively. 1992.
  • ŠULER, O.: Zvládáte své manažérské role? Praha. Computer Press, 2002.
  • Višňovský, J. - Nagyová, Ľ. - Šajbidorová, M.: Manažment ľudských zdrojov. Nitra, ES VŠP, 1996, ISBN 80-7137-315-X
  • Khelerová, Vladimíra: Komunikační dovednosti manažera. Praha, Grada Publishing, 1995, ISBN 80-7169-223-9
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko