Popis:
Takmer každý človek túži žiť v šťastnej a fungujúcej rodine. Nie každý si však uvedomuje, že do značnej miery to záleží predovšetkým od neho samotného. Najprirodzenejším spôsobom a prostriedkom, ako utvárať kvalitné vzájomné vzťahy v rodine, je komunikácia.
Podmienkou úspešnej komunikácie je vytvorenie komunikačného prostredia na základe vzájomnej dôvery, úcty a rešpektovania. Všetko, čo členovia rodiny hovoria a robia, dostáva komunikačný význam. Rodina predstavuje ideálne miesto k tomu, aby si človek osvojil komunikačné zručnosti. Komunikácia medzi ľuďmi, schopnosť vyjadriť svoje názory, pocity, ale aj schopnosť správne pochopiť to, čo nám komunikujú druhí, nie je vôbec jednoduchým procesom. Komunikácii je potrebné učiť sa a zdokonaľovať sa v nej.
Kľúčové slová:
Komunikácia
komunikačné zlozvyky
štátne podniky
súkromné podniky
zmiešané podniky
Obsah:
- 1. ÚVOD -3-
2. DEFINÍCIA FIRMY -4-
3. FUNKCIE FIRMY -4-
4. CIEĽ FIRMY -5-
5. DEFINÍCIA PODNIKANIA -6-
5.1 CIEĽ PODNIKANIA -6-
5.2 ČLENENIE PODNIKOV PODĽA PREDMETU ČINNOSTI -7-
5.3 ČLENENIE PODNIKOV PODĽA VEĽKOSTI -7-
5.3.1 MALÉ A STREDNÉ PODNIKY -7-
5.3.2 VEĽKÉ PODNIKY -7-
5.4 ČLENENIE PODNIKOV PODĽA FORMY VLASTNÍCTVA -8-
5.4.1 ŠTÁTNE PODNIKY -8-
5.4.2 SÚKROMNÉ PODNIKY -8-
5.4.3 ZMIEŠANÉ PODNIKY -8-
6 FORMY PODNIKANIA -8-
6.1 ŽIVNOSTI -8-
6.1.1 OHLASOVACIE ŽIVNOSTI -8-
6.1.2 KONCESOVANÉ ŽIVNOSTI -9-
6.2 OBCHODNÉ SPOLOČNOSTI -9-
6.2.1 VEREJNÁ OBCHODNÁ SPOLOČNOSŤ -9-
6.2.2 KOMANDITNÁ SPOLOČNOSŤ -9-
6.2.3 SPOLOČNOSŤ S RUČENÍM OBMEDZENÝM -10-
6.2.4 AKCIOVÁ SPOLOČNOSŤ -10-
6.2.5 DRUŽSTVÁ -10-
7 ZÁVER -11-
8 POUŽITÁ LITERATÚRA -12-
Zdroje:
- Ing. EVA IVANOVÁ :Mikroekonómia, Trenčín, TnUAD v spolupráci s reklamnou agentúrou ARTEA N 1, s. r. o., 2005
- Doc. Ing. Rudolf Šlosár, DSc., Ing. Ľudmila Fabová, CSc., doc. Ing. Kajetana Hontyová, CSc., : Podniková ekonomika, Bratislava, SPN