Popis:
Cieľom tejto seminárnej práce je objasniť postavenia firmy, ktorá na trhu poskytuje služby s cieľom zvýšiť obrat, ako aj pohľad do prostredia , v ktorom podniká, taktiež jej konkurencie schopnosť voči ostatným podnikom.
Význam analýz konkurencie reálnemu hodnoteniu konkurujúcich podnikov sa v praxi obvykle venuje menej pozornosti než analýze zákazníkov. Dôvodom je presvedčenie manažérov, že vedia dosť o svojich konkurentoch z každodenného stretávania sa na trhu. Väčšinou, keď je výkon podniku uspokojivý, neexistujú vážnejšie dôvody na zber informácii o konkurentoch. Takéto uvažovanie je však krátkozraké, pretože konkurenti predstavujú jeden z hlavných determinantov podnikového úspechu a akékoľvek ignorovanie ich silných a slabých stránok, cieľov a stratégií, môže zhoršovať podnikové výsledky a viesť k zbytočnému vystavovaniu sa agresívnym a nečakaným útokom konkurentov.