Popis:
1 konkurenčné analýzy a stratégie
Stratégia je cesta, ktorá nás má doviesť k naplneniu vytýčených cieľov. Rieši základné otázky existencie a rozvoja podniku. Naznačuje, čo máme robiť dnes, zajtra a v nasledujúcom období, aby sme dosiahli úspech v budúcnosti. Je založená na schopnosti vidieť, čo iní nevidia a pochopiť dôležitosť toho, čo iní zatiaľ za dôležité nepokladajú a s predstihom robiť to, čo nám v budúcnosti prinesie konkurenčnú výhodu. Charakteristickou črtou stratégie je jej jedinečnosť a neopakovateľnosť.
Z historického pohľadu je stratégia považovaná za najväčšiu formu generálstva, ktorá umožňuje vyhrať bitku bez boja. Vhodne zvolená stratégia znamená, že nie je potrebné pustiť sa do boja, len bitka je bez samotného boja vopred vyhraná. Strategické rozhodnutia sú dlhodobého charakteru. Len podnik, ktorý má správne zvolenú a realizovanú stratégiu, môže dosahovať zaumienené ciele, úspechy, uplatňovať konkurenčnú výhodu a upevňovať si svoje postavenie na trhu.
1.1 Stratégia vs. taktika
Stratégia je vždy nadradená taktike a taktika slúži k podpore realizácie stratégie. Na stratégiu a taktiku nadväzuje operatíva, ktorej úlohou je aktivizovať, usmerňovať a koordinovať základné a podporné činnosti, zamerané na dosiahnutie taktikou požadované manévrovanie.
Operatíva zabezpečuje akcieschopnosť; zabezpečuje schopnosť a pripravenosť zrealizovať základné a podporné činnosti, ktoré sú nutné k dosiahnutiu vymedzeného taktického pohybu
Taktika sa sústreďuje na víťazstvo v bitke o strategickú pozíciu; určuje postupy, ktorými je možné efektívne a účinne zaujať strategické pozície v súlade s vymedzenou stratégiou
Stratégia je zameraná na víťazstvo vo vojne; sústreďuje sa na vymedzenie základných strategických pozícií, ktoré je nutné zaujať pre dosiahnutie úspechu pri napĺňaní súhrnných strategických cieľov
...
Kľúčové slová:
stratégia
taktika
konkurencia
prístup
generické
analýza
Obsah:
- 1 KONKURENČNÉ ANALÝZY A STRATÉGIE 1
1.1 Stratégia vs. taktika 1
1.2 Konkurenčná stratégia 2
1.3 Strategický trojuholník 2
2 KONKURENČNÁ STRATÉGIA SPOLOČNOSTI PRÍKLAD 3
2.1 Konkurenčné stratégie 6
2.2 Výber stratégie 7
3 SWOT ANALÝZA VŠEOBECNE 8
3.1 Silné stránky 8
3.2 Slabé stránky 10
3.3 Príležitosti 12
3.4 Ohrozenia 13
4 SPACE ANALÝZA 14
ZÁVER 16
POUŽITÁ LITERATÚRA 17
Zdroje:
- 1. PAPULA, J.: Konkurenčné analýzy a stratégie, Vybrané prednášky. Bratislava, február 2019, 149s. ISBN 80-714-526-4
- 2. BLAŽEK, L. a kolektiv. Konkurenční schopnost podniku. 1.vyd.. Brno, Masarykova univerzita, 2007. 304 s. ISBN 978-80-210-4456-2
- 3. JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: Strategie a trendy. 1.vyd.. Praha, Grada Publishing, 2008. 272 s. ISBN 978-80-247-2690-8