Kresba - hra s kresliarskymi materiálmi a nástrojmi
«»
Popis:
Každý výtvarný prejav má za ciel v edukačnom procese má podľa Banáša: „ - kultivovať výtvarno-estetickú senzibilitu žiakov. Rozvíjať schopnosť tvorivo vnímať, chápať a hodnotiť výtvarné umenie z hľadiska jeho funkcie v živote človeka a spoločnosti. Naučiť žiakov chápať výtvarné umenie ako špecifickú, ničím nenahraditeľnú formu odrazu spoločnosti vo vedomí človeka, ktorá je rozdielna od vedeckého poznania, ale aj od iných druhov umenia...
Kľúčové slová:
kresba
výuka
výtvarna výchova
Obsah:
- Kresba
1. Rozdelenie kresby - Druhy kresby
1.1.Technika kresby suchou stopou
1.2. Ceruzkou - používa sa asi 200 rokov
1.3. Technika rudkou (monumentálne kresby)
1.4. Kresba uhľom (dostatočne detailná kresba, používa sa na stupňovanie odtieňov od sivej kresby po čiernu)
2. Kresba - hra s kresliarskymi materiálmi a nástrojmi motivovaná skutočnosťou - kresba suchou stopou edukačná časť.
2.1. Príprava na výuku.
2.2. Príprava na vyučovanie
2.2.1. Organizačná časť
2.2.2. Motivačná časť
2.2.3. Samostatná práca žiakov
2.2.4. Hodnotenie
Záver
Zdroje:
- BANÁŠ, J. a kol.: Teória vyučovania výtvarnej výchovy. Brarislava : SPN, 1980, ISBN 67-130-80
- ROESELOVÁ, V.: Techniky ve výtvarné výchově. Praha : Sarah, 1996, ISBN 80-902267-1-X
- MEŠKO, D. - KATUŠČÁK, D. a kol.: Akademická príručka. Martin : Osveta, 2004, ISBN 80-8063-150-6
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.