Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Krízová komunikácia a PR

«»
Prípona
.docx
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
20 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
41910
Posledná úprava
14.04.2013
Zobrazené
1 809 x
Autor:
Leska
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Komunikácia
Komunikácia je prostriedkom riadenia, spojenia ľudí v organizácií pre dosiahnutie spoločných cieľov a zámerov. Komunikácia predstavuje nepretržitý proces dorozumievania ľudí pomocou výmeny informácií, správ, údajov, myšlienok, názorov, postojov, pocitov, predstáv. Je to prenos vzájomného dorozumievania pomocou určitých symbolov. Komunikačným kanálom, t.j. médiom pre prenos správy, môže byť napr. odovzdanie správy osobne, pomocou telefónu, prostredníctvom počítačovej siete (elektronická pošta, internet, intranet), prostredníctvom obežníkov, smerníc, systému odmeňovania, schém výrobných postupov, prognóz predaja či pomocou audiovizuálnej techniky.

1.1. Smery komunikácie
V organizácii prebieha komunikácia štyrmi základnými smermi: vertikálne - to znamená zostupne a vzostupne, horizontálne a diagonálne. Tieto štyri smery udávajú rámec, v ktorom prebieha komunikácia vnútri organizácie.
Vertikálna komunikácia - je komunikácia, pri ktorej prebieha tok informácií od nadriadeného k podriadenému a naopak.
Komunikácia zhora - je sieť komunikácie, kde tok informácií ide zhora nadol. Napríklad, keď manažér prenáša informácie ku podriadenému, komunikácia prúdu smeruje dole. Správa môže mať podobu neformálnej konverzácie alebo formálneho rozhovor medzi nadriadeným a individuálnym zamestnancom, alebo môže byť prerokované so skupinou prostredníctvom stretnutí, workshopu alebo pomocou videokazety. Pri iných príležitostiach správa môže byť ako poznámka, pracovný manuál alebo informácie na nástenke.
...

Kľúčové slová:

krízová komunikácia

hovorca

kríza

smery komunikácie

tvorba krízových plánov

ako zvládnuť krízu



Obsah:
  • 1. Komunikácia
    1.1. Smery komunikácie
    1.2. Prekážka a poruchy v komunikácii
    2. Komunikácia v krízových situáciách
    2.1. Systém a tvorba krízových plánov
    2.2. Úlohy manažmentu v jednotlivých fázach priebehu krízy
    2.3. Zásady pre komunikáciu s človekom v kríze
    2.4. Ako zvládnuť krízu?
    2.5. Základné typy kríz
    3. Efektivita krízovej komunikácie

Zdroje:
  • GRAHAM, K.: Crisis Management: Planning and Coping Internationally. In: NALLY, M. (ed.): International Public Relations in Practice. First Hand Experience of 14 Professionals. London : Kogan Page 1991, p. 63-82.
  • KISHAL, S.J., AHUJA, S.: Business Communication. New Delhi : V.K. Enterprises, 2009. s. 33. ISBN 93-80006-64-0
  • KISHAL, S.J., AHUJA, S.: Business Communication. New Delhi : V.K. Enterprises, 2009. 34 s. ISBN 93-80006-64-0
  • KISHAL, S.J., AHUJA, S.: Business Communication. New Delhi : V.K. Enterprises, 2009. 35 s. ISBN 93-80006-64-0
  • NĚMEC, P. Public relation – komunikace v konfliktních a krizových situacích. Praha: Management Press, 1999. 125 s. ISBN 80-85943-66-2
  • REINHARDT, C.: Workshop: How to Handle a Crisis. Public Relations Journal, 43, 1987, No. 11, p. 43-44. podľa CUTLIP, S. M. – CENTER, A. H. – BROOM, G. M: Effective Public Relations. 8th ed. Prentice-Hall 2000, p. 389-390.
  • VYMĚTAL, Š. Krízová komunikace a komunikace rizika. Praha: Grada Publishing a.s., 2009. 97 s. ISBN 978-80-247-2510-9
  • ŽÁRY, I. Public relations. Bratislava: 1997. [online].
  • ŽITŇANSKÝ, E. ETREND. Bratislava: 5.9.2011. [online].
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko