Popis:
Kríza sa môže definovať ako séria udalostí, zvyčajne neočakávaných, ktoré tvoria veľmi skutočný potenciál pre nepriaznivé až katastrofické následky. Nastáva priamo a nedá sa predvídať. Bez ohľadu na právne hľadisko každej krízovej situácie, vnemy vytvorene od začiatku až do vyriešenia krízy môžu dramaticky zasiahnuť dobrú povesť a finančnú pozíciu firmy.
Každá spoločnosť sa skôr či neskôr dostane do krízovej situácie. Otázka je či to bude nepatrná alebo veľká kríza. Prežitie spoločnosti tak závisí na stupni pripravenosti, kvalite tímu krízového manažmentu, efektívnosti realizácie krízového plánu a jeho sledovanie po udalosti. Kríza môže byť minimalizovaná včasným, ráznym a efektívnym konaním.
Zoznam potenciálnych kríz, ktoré môžu ovplyvniť podnikanie je prakticky neohraničený. Napríklad chybný produkt a jeho následné stiahnutie, zákaznícky bojkot, prírodná katastrofa, politická nestabilita, štrajk a pracovné nepokoje, priemyselné nehody, vládne vyšetrovanie, trestné stíhanie voči spoločnosti, manažmentu alebo zamestnancovi, spor akcionárov, útoky konkurencie alebo rôznych záujmových skupín prostredníctvom médií a mnohé ďalšie. Rôzne zodpovednosti
Verejná zodpovednosť - zabrániť uškodeniu, ublíženiu, ochoreniu alebo smrti zákazníka; prispôsobiť sa všetkým zákonom a reguláciám.
Zodpovednosť voči akcionárom - ochrana majetku a zisku spoločnosti;
Marketingové požiadavky - ochrana značky; uchovať a obnovovať trhový podiel; ochrana alebo obnovenie dobrého mena spoločnosti.
Zostavenie krízového plánu
Najdôležitejší dôvod pre krízové plánovanie je etické hľadisko: ochrana ľudského života a zabráneniu úrazom a zraneniam. Ďalším hľadiskom je materiálne: minimalizovanie fyzickej škody a straty majetku. Potom je to sociálny dôvod: spolupráca s úradmi a vládnymi agentúrami pre výkon práva. Na začiatku musí byť určený „krízový manažér“, t.j. osoba, ktorá má situáciu zachrániť. Spravidla ide o riaditeľa podniku, resp. jeho zástupcu.
Ďalej je potrebné vytvoriť:
...
Kľúčové slová:
kríza
manažment
krízový manažment
krízový plán
podnik
podnikové hospodárstvo
Bureau Veritas
ekonomika
verejná správa
náklady
personálne zdroje
podnikanie
mzda
cena
Obsah:
- Krízový manažment
Základné predpoklady
Potenciálne krízy
Zostavenie krízového plánu
Krízová situácia firmy Johnson & Johnson
Bureau Veritas
Fázy krízového manažmentu
Krízový manažment v ekonomika
Krízový manažment vo verejnej správe
Ekonomické krízy a ich riešenie
Zdroje:
- prednášky
- poznámky
- odborná literatúra
- internet