Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 117
projektov

Krízový manažment - charakteristika, reálne príklady krízy, riešenie ekonomickej krízy

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
21 x
Veľkosť
0,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
13873
Posledná úprava
13.09.2021
Zobrazené
4 409 x
Autor:
lenikuu
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Kríza sa môže definovať ako séria udalostí, zvyčajne neočakávaných, ktoré tvoria veľmi skutočný potenciál pre nepriaznivé až katastrofické následky. Nastáva priamo a nedá sa predvídať. Bez ohľadu na právne hľadisko každej krízovej situácie, vnemy vytvorene od začiatku až do vyriešenia krízy môžu dramaticky zasiahnuť dobrú povesť a finančnú pozíciu firmy.

Každá spoločnosť sa skôr či neskôr dostane do krízovej situácie. Otázka je či to bude nepatrná alebo veľká kríza. Prežitie spoločnosti tak závisí na stupni pripravenosti, kvalite tímu krízového manažmentu, efektívnosti realizácie krízového plánu a jeho sledovanie po udalosti. Kríza môže byť minimalizovaná včasným, ráznym a efektívnym konaním.

Zoznam potenciálnych kríz, ktoré môžu ovplyvniť podnikanie je prakticky neohraničený. Napríklad chybný produkt a jeho následné stiahnutie, zákaznícky bojkot, prírodná katastrofa, politická nestabilita, štrajk a pracovné nepokoje, priemyselné nehody, vládne vyšetrovanie, trestné stíhanie voči spoločnosti, manažmentu alebo zamestnancovi, spor akcionárov, útoky konkurencie alebo rôznych záujmových skupín prostredníctvom médií a mnohé ďalšie. Rôzne zodpovednosti

Verejná zodpovednosť - zabrániť uškodeniu, ublíženiu, ochoreniu alebo smrti zákazníka; prispôsobiť sa všetkým zákonom a reguláciám.

Zodpovednosť voči akcionárom - ochrana majetku a zisku spoločnosti;

Marketingové požiadavky - ochrana značky; uchovať a obnovovať trhový podiel; ochrana alebo obnovenie dobrého mena spoločnosti.

Zostavenie krízového plánu

Najdôležitejší dôvod pre krízové plánovanie je etické hľadisko: ochrana ľudského života a zabráneniu úrazom a zraneniam. Ďalším hľadiskom je materiálne: minimalizovanie fyzickej škody a straty majetku. Potom je to sociálny dôvod: spolupráca s úradmi a vládnymi agentúrami pre výkon práva. Na začiatku musí byť určený „krízový manažér“, t.j. osoba, ktorá má situáciu zachrániť. Spravidla ide o riaditeľa podniku, resp. jeho zástupcu.
Ďalej je potrebné vytvoriť:
...

Kľúčové slová:

kríza

manažment

krízový manažment

krízový plán

podnik

podnikové hospodárstvo

Bureau Veritas

ekonomika

verejná správa

náklady

personálne zdroje

podnikanie

mzda

cena



Obsah:
  • Krízový manažment
    Základné predpoklady
    Potenciálne krízy
    Zostavenie krízového plánu
    Krízová situácia firmy Johnson & Johnson
    Bureau Veritas
    Fázy krízového manažmentu
    Krízový manažment v ekonomika
    Krízový manažment vo verejnej správe
    Ekonomické krízy a ich riešenie

Zdroje:
  • prednášky
  • poznámky
  • odborná literatúra
  • internet
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko