Popis:
Súčasné rýchlo sa meniace ekonomické prostredie stavia podniky, organizácie, inštitúcie pred problém zabezpečenia dlhodobej konkurencieschopnosti. Rozhodujúcim faktorom je kvalita produktov alebo služieb. Znamená to zavádzať do praxe nové metódy riadenia, užitočné, no nie samoúčelné zmeny. Cieľom je zvýšenie efektívnosti, výkonnosti a kvality.
Kvalita a jej riadenie
Kvalita produktu alebo služby je súlad s požiadavkami. Jej zabezpečovanie je riadený proces, zahŕňa ľudí, systém výroby, resp. služieb, a podporné nástroje i metódy, takže je možné ju merať. Systém kvality zahŕňa všetko, čo ovplyvňuje kvalitu výrobku alebo služby. Je súčasťou systémov riadenia a prostriedkom na zavedenie systematického pístupu k riadeniu.
Kľúčové slová:
kvalita
riadenie
obchod
spotrebiteľ
ochrana potravín
komplexné manažérstvo kvality
zníženie nákladov
Obsah:
- Úvod
Kvalita všeobecne
Kvalita a jej riadenie
ISO 9000, ISO 1400
TQM (Total Quality Management)
Národné a medzinárodné aktivity v oblasti riadenia kvality
Kvalita produktov na Slovensku
Spotrebiteľ, vyber si
Poľská nižšia kvalita?
Obchod sa bráni
Spory o kompetencie
Spoločná európska ochrana potravín nefunguje bez problémov
Príloha
Použitá literatúra
Zdroje: