Ľudský potenciál v strategickom manažmente
«»
Prípona
.docx |
Typ
seminárna práca |
Stiahnuté
7 x |
Veľkosť
0,1 MB |
Jazyk
slovenský |
ID projektu
13319 |
Posledná úprava
19.11.2020 |
Zobrazené
1 287 x |
Autor:
- |
Zdieľaj na Facebooku |
Detaily projektu |
Popis:
V mojej seminárnej práci sa zaoberám pôsobením ľudského faktora v strategickom manažmente t.j. skúmam predpoklady a požiadavky na strategických manažérov. „Zodpovednosť za stratégiu nesie vrcholové vedenie podniku. Ono vytvára stratégiu ako ideu, nosnú myšlienku a zámer. Túto tvorivú myšlienkovú činnosť nemôže delegovať na svojich podriadených a špecializovaný útvar. Vrcholové vedenie ako skupina najvyšších líniových vedúcich pracovníkov ovláda najväčší riadiaci priestor, môže čerpať poznatky a skúsenosti z najväčšieho okruhu, má najväčšie styky a svojím mocenským vplyvom môže najviac pôsobiť na strategické správanie celého podniku.“ (Štefan Slávik- Strategický manažment, 2005, str.26)
„Organizačný stratégovia vo všeobecnosti zahŕňajú dva vrcholové stupne manažmentu, interných zamestnancov, ktorí sú špecialistami v strategickom manažmente a poradcov. Každý manažér je však v istej miere zahrnutý do riešenia strategických otázok. Strategický manažment spája organizáciu s jej prostredím a pozostáva z dvoch etáp: strategické plánovanie a implementácia.“ (Arthur Sharplin- Strategic Management, 1985, str.15)
...
Kľúčové slová:
manažment
strategický manažér
strategický manažment
manažér
ľudský potenciál
manažérske myslenie
rozhodovanie
strategické rozhodovanie
kontinuálnosť
tím
tímová spolupráca
ľudský faktor
Obsah:
- 1. Úvod str. 3
2. Predpoklady špičkového strategického manažéra str. 3
3. Psychologické aspekty strategického rozhodovania str. 4,5
4. Základné typy manažérskeho myslenia str. 5,6
5. Rozhodujúce princípy strategického myslenia str. 6
5.1 Systémové myslenie str. 6
5.2 Myslenie vo variantoch str. 6
5.3 Interdisciplinárne myslenie str. 6,7
5.4 Tvorivý spôsob myslenia str. 7
5.5 Orientácia na tímovú spoluprácu str. 7
5.6 Syntéza exaktného a intuitívneho myslenia str. 7
5.7 Myslenie v čase str. 7
5.8 Spätnoväzbové myslenie str. 7
5.9 Vedomie kontinuálnosti rozhodovania str. 7
5.10 Agregované myslenie str. 7,8
5.11 Orientácia na špičkové predpoklady str. 8
5.12 Koncentrácia myslenia na hlavný článok str. 8
5.13 Rešpektovanie vyšších princípov str. 8
5.14 Myslenie v rizikovom režime str. 8
6.Vykonávatelia strategického riadenia v malých a veľkých podnikoch str. 8,9
7. Záver str. 9
8.Použitá literatúra str. 9
Zdroje:
- Milan Jedlička - Marketingový strategický manažment, 2003
- Arthur Sharplin - Strategic Management, 1985
- Štefan Slávik - Strategický manažment, 2005
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.