Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 119
projektov

Manažment pod vplyvom globalizácie

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
7 x
Veľkosť
0,3 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
14405
Posledná úprava
21.08.2023
Zobrazené
1 006 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Posledné roky predstavovali pre naše spoločnosti obdobie zmien vo všetkých podnikateľských procesoch. Začiatkom tretieho tisícročia sú tieto zmeny reprezentované globalizáciou a prípravou na začlenenie do svetových ekonomických štruktúr, vstup do EÚ, vplyvom informačných a komunikačných technológií na konkurenčné prostredie a dramatickými zmenami pravidiel na svetových finančných a pracovných trhoch.
...
Proces globalizácie nie je výsledkom regulovaného, či zámerného správania sa vlád, ale úzko súvisí s obrodou ideí neoliberalizmu, trhového hospodárstva a voľného trhu. Globalizácia sa rozvíja v čase, keď sa do popredia tlačí trh a obchodné spoločnosti, ktorých vplyv na vlády rôznych krajín exponenciálne narastá.
Nemalou mierou k rozvíjaniu sa globalizácie prispieva verejný záujem, zameraný na zlepšenie kvality života všetkých ľudí na Zemi. Snahou spotrebiteľov je pôsobiť na maximálne znižovanie cien, čo vo väčšine prípadov aj výrobcovia a obchodníci akceptujú. Výsledkom je hľadanie rôznych ciest, ako zvyšovať produktivitu práce a tým zabezpečiť konkurencieschopné a kupujúcimi požadované nízke ceny pri nezmenenej kvalite produkcie.
Globalizácia predstavuje proces, ktorý núti podniky pôsobiace vo vyspelých ekonomikách, myslieť perspektívne, progresívne, berúc na vedomie hrozbu z menej rozvinutých krajín, ktoré majú vďaka globalizácii veľkú možnosť implementovať sa na svetové trhy. Podnik sa musí v dobe globalizácie usilovať oveľa viac ako inokedy o udržanie svojej pozície na doterajších trhoch a o zvyšovanie svojho podielu na zahraničnom trhu. Strata jedného zo svojich trhov alebo odchod od potenciálnych klientov znamená pre podniky, okrem priamych finančných strát, aj stratu základného zdroja informácií o strategických konkurentoch a transformujúcich sa požiadavkách zákazníkov.
Kým globalizácia predstavuje pre flexibilné, učiace sa a marketingovo orientované organizácie príležitosť, na druhej strane tento fenomén predstavuje pre prežívajúce a nepripravené podniky, ako aj podniky bez certifikátov kvality výrobkov a kvality riadenia veľkú hrozbu.
Globalizácia je teda spojená s rozvíjaním svetového hospodárstva do „šírky“ a do „hĺbky“, s rastom významu svetového hospodárskeho prostredia.
...

Kľúčové slová:

manažment

globalizácia

vplyv globalizácie

vývojový proces

globálne značky

ekonomika

trh

voľný trh

trhové hospodárstvo

konkurencia

hyperkonkurencia

globálna ekonomika



Obsah:
  • Úvod
    Globalizácia
    Globalizácia ako jeden z megatrendov
    Organizácia
    Globalizácia a manažment
    Manažment pod vplyvom globalizácie
    Vývojový proces
    Dosiahnutie svetovej úrovne
    Vzostup globálnych značiek
    Globalizácia a práca manažéra
    Záver
    Použitá literatúra

Zdroje:
  • Záležáková, Eliška: Globalizace mění pravidla hry, Mesačník „Moderní řízení“, 3/2002
  • Charouzdová, Yvona: Identifikace globálního manažera, Mesačník „Moderní řízení“, 3/2002
  • Dobeš, Richard: Kdo uspěje v EU, Mesačník „Moderní řízení“, 9/2002
  • Poniščiaková, Oľga: Manažment v ére globalizácie, Zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie Globalizácia a jej vplyv na transfromujúce sa ekonomiky, Rajecké Teplice, 2002
  • Majtán, Miroslav: Manažment, Sprint, Bratislava, 2008
  • Baláž, Peter: Medzinárodné podnikanie, Sprint, Bratislava, 2005
  • http://www.eTREND.sk
  • http://www.google.sk
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko