Manažment podniku a odvetví - Riadenie nákupu
Popis:
1.Vývoj nákupu podniku v premenách času
V povojnových dobách prevládal dopyt nad ponukou, čo silne zjednodušovalo tržnú situáciu vo výrobe. Po vyrovnaní ponuky a dopytu sa začala rozvíjať širšia aplikácia marketingu.
V centrálne plánovanej ekonomike existovali bilancie materiálu a „ plán rozdelenia “ pre všetky podniky.
Väčšina podnikov bola v kategórii stredných a veľkých a tie boli bilančne prepojené. Malé podniky mali viac voľnosti, ale mali silne obmedzené podnikateľské možnosti.
Aktivity nákupcov ( zásobovačov ) v centrálne plánovanej ekonomike boli deformované a boli zamerané skôr na ovplyvňovanie inštitúcii a úradníkov, prideľujúcich bilancované materiály a na pestovanie dobrých vzťahov s inými podnikmi pre prípad núdze o materiál.
Kľúčové slová:
Manažment podniku a odvetví
Riadenie nákupu
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.