Manažment v období globalizácie
«»
Popis:
Globalizácia je jedným z megatrendov súčasnej reality. Na jednej strane je považovaná za maximálne pozitívny faktor, na druhej strane je odmietaná či zatracovaná. Tak či tak, je to realita, ktorú je potrebné akceptovať a adaptovať sa na zmeny, ktoré prináša. Sú to zmeny rôznej kvality, kvantity a intenzity. Okrem iného sa menia i pravidlá podnikania a manažmentu. Vzhľadom k týmto skutočnostiam rastie nápor aj na samotných manažérov.
Globalizácia je proces narastania medzinárodného prepojenia vo všetkých oblastiach (ekonomika, politika, kultúra, komunikácia, životné prostredie atď.) pozorovaný najmä v posledných desaťročiach. Extrémna interpretácia tohto pojmu často označuje globalizáciu ako pokročilý proces, ktorý stiera lokálne tradície a regionálne rozdiely a vytvára homogenizovanú svetovú kultúru.
Kľúčové slová:
globalizácia
manažment
riadenie podniku
Obsah:
- Úvod
Etapy globalizácie v procese riadenia
Charakteristiky globalizácie v riadení a podnikaní
VPLYV GLOBALIZÁCIE NA VNÚTORNÉ Riadenie podniku a jeho PROSTREDIE
Motívy (výhody) internacionalizácie podniku
Záver
Zdroje
Zdroje:
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.