Popis:
Marketing je definovaný ako súbor činností a procesov, ktoré majú slúžiť k rozpoznaniu alebo rozvinutiu zákazníkovej potreby alebo želania, k vývoju tomu zodpovedajúceho produktu a ku komunikácii a následnej distribúcii tohoto produktu zákazníkovi, čoho výsledkom je vzájomne výhodná výmena, ktorá vedie k dlhodobej spokojnosti zákazníka, a teda v konečnom dôsledku i k spokojnosti organizácie a spoločnosti.
Marketing teda znamená veľmi široký pojem. Zahŕňa veľmi široké spektrum aktivít. V tejto práci sa budem snažiť opísať marketingovú činnosť firmy, ktorá ponúka služby. Rozhodol som sa pre firmu T-Mobile, ktorá je veľmi známa, či už na slovenskom trhu ale aj v zahraničí.
Základným heslom profesionálneho marketingu je orientácia na zákazníka a uspokojovanie jeho potrieb. To, do akej miery sa firma priblíži svojmu zákazníkovi určuje do značnej miery jej postavenie na trhu a budúci vzostup či pád. Druhým nemenej dôležitým cieľom je v podmienkach trhového hospodárstva samozrejme tvorba primeraného zisku, z ktorého je financovaný ďalší rozvoj podniku alebo organizácie. Marketing je uplatňovaný vo sfére podnikania rovnako ako v organizáciách netvoriacich zisk, akými sú prevažne kultúrne a vzdelávacie zariadenia, dobročinné organizácie a podobne.
Predmetom marketingu je produkt, ktorým môže byť výrobok (potraviny, automobily, stroje), služba (kadernícky úkon, opravy domácich prístrojov, šitie odevov na zákazku), myšlienka (praktická aplikácia vynálezu), krajina alebo iné fyzické miesto ( v snahe podporiť turistický ruch), i osoba alebo inštitúcia.
Kľúčové slová:
manažment
marketing
trhové služby
t-mobile
dodávateľ
konkurencia
trh
segmentácia trhu
cena
ciele marketingu
dopyt
distribúcia
marketingová komunikácia
komunikácia
Obsah:
- Úvod
Charakteristika mobilného trhu na Slovensku
T-Mobile
Marketingové prostredie
Segmentácia trhu
Marketingový mix
Záver
Zdroje
Zdroje: