Popis:
Marketing - úvod do problematiky:
Základná štruktúra marketingu sa začala kryštalizovať okolo roku roku 1920 v USA. Prvé vývojové obdobie marketingu sa nazýva aj pasívny /statický/ druhé /terajšie obdobie/ aktívny /dynamický/ marketing. Nakoľko však ide o veľmi obsiahlu a na spracovanie náročnú tému, budem sa v ďalšej časti zameriavať hlavne na marketing u nás pred a po roku 1989.
Marketing u nás pred a po roku 1989 :
Marketing sa u nás začal rozvíjať po roku 1989. Niežeby predtým neexistoval no iba politická situácia u nás nepripúšťala niektoré z aktivít, ktoré by mali platiť v riadne fungujúcej trhovej ekonomike. Ako napríklad neexistovalo zakladanie si firiem a tým aj živností , nakoľko to nedovoľovala legislatíva /neexistovali na to zákony/, neexistovala voľná tvorba cien, ceny boli tvorené štátom a boli pevne určené. Malo to svoje nevýhody v tej dobe, avšak v porovnaní so súčasnosťou, kde sú ceny kolísavé a menia sa podľa množstva vonkajších faktorov, to bolo podľa mňa veľmi rozumné riešenie. Ďalej neexistovala konkurencia, a ak aj nejaká bola, bola iba malá. Proces prechodu z príkazovej na trhovú ekonomiku bol tu na Slovenku, ale aj v okolitých štátoch veľmi zložitý. Bolo potrebné vytvoriť priaznivé podmienky na fungovanie trhu čiže bolo nutné vytvoriť množstvo nových zákonov, vyhlášok, inštitúcií a podobne....
Kľúčové slová:
Marketing na Slovensku
marketing