Marketingová organizačná štruktúra podniku (Strategický marketing)
«»
Popis:
Organizačná štruktúra je množina prvkov, resp. štruktúrnych jednotiek organizácie a vzťahov medzi nimi.
Prvkom, štruktúrnou jednotkou je ucelená časť organizácie, a to útvar a pracovisko. Útvar má vymedzenú funkciu, právomoci a zodpovednosti a je prepojený vertikálnymi a horizontálnymi väzbami s inými útvarmi.
Vzťahy medzi nimi sú informačné väzby, ktoré pomáhajú realizovať nevyhnutné informačné prepojenie na plnenie vykonávacích procesov. Je to informačný proces výsledkov rozhodovania po hierarchickej úrovni, výmena informácií v rámci vzájomnej spolupráce jednotlivých prvkov a poskytovanie informácií o splnení úlohy.
Organizačná štruktúra riadiaceho systému tvorí základňu procesu riadenia. Proces riadenia môže prebiehať len v rámci zodpovedajúcej organizačnej štruktúry.
Z prvotnosti procesu riadenia a druhotnosti organizačnej štruktúry vyplýva, že pri budovaní riadiaceho systému treba vychádzať z procesu riadenia a na základe toho odvodiť a vytvoriť organizačnú štruktúru systému.
Organizačná štruktúra je dôležitý faktor, ktorý významne ovplyvňuje kvalitu a efektívnosť riadenia a prostredníctvom neho efektívnosť činnosti organizácie.
Organizačná štruktúra prekonáva rozličné kvalitatívne a kvantitatívne zmeny, preto ju treba chápať ako stále sa meniacu, existujúcu v ustavičnom pohybe.
Pri tvorbe organizačnej štruktúry je potrebné riešiť dve navzájom súvisiace otázky, a to:
- organizačnú diferenciáciu činností
- organizačnú integráciu činností
...
Kľúčové slová:
marketing
strategický marketing
podnik
štruktúra
štruktúra podniku
ogranizovanie
organizačný
organizačná štruktúra podniku
marketingový útvar
trh
reklama
nákup
výroba
vedenie podniku
Obsah:
- 1. TEORETICKÁ ČASŤ
1.1 Podstata a poslanie organizačnej štruktúry
1.2 Úlohy marketingu v podniku
1.3 Vytváranie a rozvoj marketingového systému v podniku
1.3.1 Koncepcia marketingového útvaru
1.3.2 Personálne zabezpečenie marketingového útvaru
1.3.3 Stupeň centralizácie a decentralizácie
1.4 Organizačné štruktúry marketingu v podniku
1.4.1 Typy vnútornej organizačnej štruktúry
1.4.2 Funkčne orientovaná organizácia marketingu
1.4.3 Výrobkovo orientovaná organizácia marketingu
1.4.4 Trhovo orientovaná organizácia marketingu
1.4.5 Kombinované organizačné štruktúry marketingu
1.5 Vplyv decentralizácie na marketingovú organizáciu
1.6 Chyby pri vytváraní marketingového útvaru
Zoznam použitej literatúry
Zdroje:
- Lesáková, D.: Strategický marketingový manažment, SPRINT, Bratislava 2001
- Lesáková, D.: Strategický marketing, PROFIS, Bratislava 1994
- Tomek, J. a kol.: Marketingová stratégia podniku, Management Press, Praha 1992
- Kotler, P.: Marketing management, Victoria Publishing, Praha 1992
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.