Popis:
Marketingové plánovanie
Podstatou marketingového plánovania je uspokojovanie potrieb zákazníkov, budovanie a zdokonaľovanie vzťahov s nimi, ako významného faktora konkurenčnej výhody.
Marketingové plánovanie je súčasťou plánovacieho procesu organizácie. Henri Fayol označil plánovanie za jeden z piatich hlavných prvkov manažmentu. Podľa neho by mali manažéri hľadieť dopredu a predvídať, čo sa stane, aby sa nato mohli pripraviť.
Proces marketingového plánovania zahŕňa:
- realizáciu marketingového výskumu vonku i vo vnútri podniku,
- analýzu silných a slabých stránok podniku a stanovenie predpokladov,
- určenie marketingových cieľov a stanovenie marketingových stratégii,
- definovanie programov a zostavenie rozpočtov,
- preskúmanie výsledkov revidovanie cieľov, strategii a programov.
Každý podnik si vytvára svoj marketingový plán. Marketingový plán by mal obsahovať dve základné časti:
- situačnú analýzu,
- a vlastné marketingové plánovanie.
Každá firma ale si musí uvedomiť, že sa nesmie sústrediť iba na analýzu súčasného stavu a musí svoj plán uviesť aj do praxe.
...
Kľúčové slová:
marketingové plánovanie
marketingový plán
marketing
plán
plánovanie
zákazník
konkurencia
manažment
manažér
rozpočet
podnikanie
podnikateľská činnosť
tržba
Obsah:
- Marketingové plánovanie
Marketingový plán
Štruktúra marketingového plánu
Zdroje:
- prednášky
- poznámky
- odborná literatúra
- skriptá