Popis:
Charakteristika produktu a segmentácia trhu
Stručná charakteristika produktu
Produkt, ktorý firma vyrába je hmotnej povahy, dlhodobej spotreby a je určený na konečnú spotrebu, v rámci ktorej ho môžeme zaradiť medzi produkty príležitostného dopytu, pričom spotrebiteľ si ho starostlivo vyberá a počas výberu ho porovnáva podľa kvality, ceny, štýlu a pri nákupe vyžaduje pomoc a informácie o danom produkte.
Segmentácia trhu
Trh s vínom na Slovensku sa v súčastnom období stále rozvíja. Dôležité pre našu firmu je uviesť produkt na cieľový trh, ale tomu predchádzajú ešte:
a, segmentácia trhu
- rozdelenie trhu podľa rôznych kritérií na homogénne vzájomne odlišné skupiny kupujúcich
b, definovať cieľový trh
- zhodnotiť príťažlivosť každého segmentu a vybrať z nich ten, vďaka ktorému firma dosiahne najvyššiu efektívnosť, ten ktorý pre ňu predstavuje dosiahnutie maximálneho potenciálneho zisku - naša firma sa orientuje na spotrebiteľov z oblasti showbusinesu, kultúrnych podujatí, bežných spotrebiteľov.....=> pokrývame viac segmentov trhu
c, vybrať trhovú pozíciu na cieľovom trhu
identifikovať súťažné postavenie firmy a jej ponuky vo vzťahu ku konkurenčným firmám na cieľovom trhu, aby sa mohol vypracovať marketingový mix danej firmy
...
Kľúčové slová:
ekonomika
marketing
štruktúra firmy
cena
distribúcia
produkt
marketingové prostredie
konkurencia
výrobca
spotrebiteľ
víno
dopyt
ponuka
marketing
Obsah:
- Marketingové prostredie
Mikroprostredie
Organizačná štruktúra firmy:
Dodávatelia:
Marketingoví sprostredkovatelia:
Zákazníci:
Konkurenti:
Verejnosť:
Makroprostredie
Demografické prostredie:
Ekonomické prostredie:
Prírodné prostredie:
Technologické prostredie:
Politické prostredie:
Kultúrne prostredie:
Charakteristika produktu a segmentácia trhu
Stručná charakteristika produktu
Segmentácia trhu
Určenie cieľových segmentov a ich charakteristika
Produkt
Cena
Distribúcia
Marketingový informačný systém
Zdroje:
- prednášky
- poznámky
- vlastná tvorba