Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 037   projektov
0 nových

Marketingové strategické zvláštnosti jednotlivých štádií životného cyklu výrobku a ich riešenie

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
1 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
4064
Posledná úprava
20.05.2017
Zobrazené
1 123 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Štádium poklesu objemu predaja určitého výrobku je obdobie, v ktorom klesá objem predaja a aj zisky z predaja klesajú. Pokles predaja môže byť rýchly alebo pomalý. Záleží to od viacerých faktorov. Pomalý pokles predaja je zväčša spôsobený tým, že firmy sa z daným výrobkom nevedia rozlúčiť a produkujú ho aj s rizikom klesajúcich ziskov, znižujú ceny v snahe udržať predaj výrobku. Opierajú sa napríklad o to, že výrobok má dlhodobú tradíciu predaja a má určité postavenie na trhu. Áno, ak máme výrobok z dlhodobou tradíciou, je to veľká devíza. Ale v dnešnej hektickej a stále sa meniacej dobe sa musíme aj my prispôsobiť a vytvárať nové stratégie predaja. V štádiu poklesu sa musíme snažiť výrobok inovovať, vylepšovať a takýmto spôsobom sa snažiť o jeho znovuzavedenie do fázy rastu.

Kľúčové slová:

marketing

trh

výrobok

predaj

zákazník



Obsah:
  • 1. Navrhnite a charakterizujte v čom spočíva príčina dlhého obdobia poklesu objemu predaja určitého výrobku.
    1.Navrhnite a stručne charakterizujte marketingovú stratégiu, ktorá by bola účinná na prekonanie doterajších nákupných zvyklostí zákazníkov.
    2.Zdôvodnite a charakterizujte situáciu spôsobenú nástupom konkurenčných výrobkov na trh.
    3.Vymenujte a zdôvodnite štyri základné príčiny pomalého zvyšovania objemu predaja nových výrobkov v štádiu uvedenia na trh.
    4.Vymenujte strategické marketingové opatrenia pre udržanie dlhodobého rýchleho tempa rastu predaja výrobkov v štádiu rastu.
    5.Charakterizujte marketingové stratégie používané v štádiu zrelosti výrobku /modifikácia trhu, modifikácia výrobku a modifikácia marketingových nástrojov/.
    6.Uveďte stručnú charakteristiku štádia poklesu výrobku.
    Použitá literatúra:

Zdroje:
  • Kreter a kolektiv, Marketing, SPU Nitra, 2004
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko