Popis:
Úvod
Je všeobecne známe, že marketing je jedným z najdôležitejších nástrojov samotného predaja, či už výrobkov alebo služieb.
Marketingom podniky dosahujú realizáciu svojej produkcie na trhu. Vytvárajú ponuku na základe požiadaviek kupujúcich a v závislosti od ponuky a správaní sa konkurencie.
V krajinách, kde sa uplatňoval systém plánovania a direktívno-administratívne hospodárstvo, bol marketing zbytočný. Dominoval trh predávajúceho a kupujúci kupoval takmer všetko a za každú cenu. Avšak vo vyspelých krajinách sa trh predávajúceho zmenil na trh kupujúceho. Aj to bol dôvod, že marketing jednotlivých podnikov sa dostal na vysokú úroveň.
Trh kupujúceho sa vyznačuje tým, že stredobodom pozornosti je práve trh s jeho potrebami a nie výroba. A práve marketing sa postará o to, ako tento trh ovplyvňovať a vytvárať. Marketing sa stáva vtedy dôležitejším, čím viac je trh nasýtený výrobkami alebo službami.
Zložitejšie výrobné procesy, rýchle rozširovanie ponúkaného sortimentu tovaru, inovácie výrobkov a rast výrobných možností a procesov, to sú všetko faktory, ktoré sťažujú možnosti odbytu výrobkov a služieb. V neposlednom rade sú to aj faktory finančné a ekonomické. Práve preto sa vo vyspelých krajinách hľadajú možnosti a spôsoby, ako zdokonaľovať marketing a úspešnejšie bojovať s konkurenciou, či už na domácich alebo zahraničných trhoch.
Náročné podmienky na trhoch nútia výrobcov viac a viac sa prispôsobovať potrebám zákazníkov.
Túto tému som si vybrala preto, že marketing je v dnešnom svete, kedy každý všetko má, veľmi dôležitým prostriedkom predaja. Výrobky sú rovnaké a je ich veľa, preto si dovolím povedať, že marketing predáva.
Kľúčové slová:
marketing
marketingové nástroje
ekonómia
trh
marketingové ciele
Obsah:
- ÚVOD
1 TRHOVO ORIENTOVANÁ EKONOMIKA A MARKETING
1. 1 Marketing
1. 2 Marketingový mix a marketingové nástroje
1. 3 Trh, jeho charakteristika, úloha a ciele
2 NAJVYŠŠIE MARKETINGOVÉ CIELE A MARKETINGOVÁ KOMUNIKÁCIA PRI ICH DOSAHOVANÍ
3 MARKETINGOVÉ STRATÉGIE
3. 1 Stratégia presýtenosti a využitia trhu
3. 2 Stratégia vytvorenia a rozšírenia trhu
3. 3 Stratégia rozvoja výrobkov, odhalenia trhových štrbín a ich vyplnenia
3. 4 Stratégia diverzifikácie
4 KONKURENČNÉ STRATÉGIE
ZÁVER
ZOZNAM POUŽITEJ LITERATÚRY
Zdroje:
- IVANOVÁ-ŠALINGOVÁ, M. - MANÍKOVÁ, Z. 1983. Slovník cudzích slov A/Z. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 1983. 943 s. ISBN 67-001-83.
- KITA, J. a kol. 2000. Marketing. 1. vyd. Bratislava: Iura Edition, 2000. 363 s. ISBN 80-88715-70-9.
- KOTLER, P. – ARMSTRONG, G. 1992. Marketing. 1. vyd. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 1992. 441 s. ISBN 80-08-02042-3.
- NAGYOVÁ, J. 1998. Marketingová komunikace. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze, 1998. ISBN 80-7079-376-7.
- RAJT, Š. 1992. Marketing. Žilina: Intec, 1992. 147 s. ISBN 80-85582-00-7.