Popis:
Keďže aj v tejto oblasti ide trend a konkurencia stále dopredu, informácie o preferenciách a želaniach zákazníkov, či informácie o konkurencii a jej nových službách sú pre Centrum pohybu Hopi nevyhnutné. Centrum pohybu Hopi potrebuje byť informované predovšetkým o spokojnosti, resp. nespokojnosti zákazníkov, a preto sa už po niekoľkých mesiacoch od otvorenia rozhodlo získať informácie z marketingového výskumu.
Ako prvé pre získanie relevantných informácií je potreba určiť informačné potreby - čo vlastne potrebujeme zistiť. V prípade Centra pohybu Hopi to môže byť napr. priemerný čas strávený zákazníkom v Centre pohybu Hopi, akú cenu je ochotný priemerný zákazník dať za vstup do Centra Hopi, či má sezónnosť vplyv na návštevnosť zariadenia a podobne. Ide o informácie, ktoré skutočne pomôžu k lepšiemu rozhodovaniu a ktoré majú výpovednú hodnotu pre riešenie daného problému. Je zbytočné zisťovať kvantum informácií, ktoré Centrum pohybu Hopi nepotrebuje a navyše pohlcujú čas ich zbieraním a vyhodnocovaním.
Ako druhé je potreba určiť prostriedky získavania informácií. Tie predstavujú: Interné spravodajstvo, Marketingové spravodajstvo a Marketingový výskum.
Interné spravodajstvo spravuje informácie získané od vnútorných zdrojov firmy - manažmentu, personálu o činnosti konkurencie, spokojnosti zákazníka atď. Sú to často krát všeobecné netriedené informácie, ktoré musia byť ešte spracované. Dôležité je, aby tieto informácie boli zbierané a vyhodnocované objektívne. Je to vlastne celá operatívna evidencia centra.
...
Kľúčové slová:
informácia
marketing
marketingový informačný systém
spravodajstvo
marketingové spravodajstvo
výskum
marketingový výskum
plán výskumu
spracovanie správy
distribúcia informácií
Obsah:
- Získanie relevantných informácií
Prostriedky získavania informácií
Marketingové spravodajstvo
Marketingový výskum
Definovanie problému výskumu
Ciele výskumu
Spracovanie plánu výskumu
Realizácia plánu výskumu
Interpretácia a spracovanie správy o získaných poznatkoch
Distribúcia zistených informácií
Zdroje:
- Doc.Ing.Viera Cibáková, CSc.
- Doc.Ing.Gabriela Bartáková,CSc.- Úvod do teórie marketingu
- PhDr. Zoltán Rózsa
- Materiály z webových stránok internetu