Masová komunikácia a nové médiá
Popis:
1.1 Prostriedky masovej komunikácie
Prostriedky masovej komunikácie predstavujú veľmi účinný nástroj ideového a výchovného pôsobenia. V rámci výskumu tlače, rozhlasu a televízie sa preto dostávajú do popredia otázky, ktoré pomáhajú prehlbovať našu ideovýchovnú prácu, zvyšovať spoločenskú a politickú efektívnosť. Škála otázok a problémov, ktoré sa v tejto súvislosti vynárajú a ktoré treba skúmať, je široká: akou mierou sa PMK zúčastňujú na vytváraní verejnej mienky, do akej miery môžu vplývať na vytváranie noriem a hodnôt človeka, ako ovplyvňujú „konzum“ v oblastiach materiálnej i kultúrnej produkcie, aké sú ich možnosti v oblasti vzdelávania, zábavy a pod.
Kľúčové slová:
média
masmédia
komunikácia
Obsah:
- 1. Masová komunikácia
1.1 Prostriedky masovej komunikácie
1.2 Účinnosť masovej komunikácie
1.3 Faktory komunikačného procesu
1.4 Komunikátor – novinár – tvorca
1.5 Komunikát – najdôležitejší faktor účinnosti prostriedkov masovej informácie a propagandy
1.6 Komunikačný prostriedok
1.7 Publikum – recipient
1.8 Masová komunikácia
1.9 Vývin jedného druhu nepriamej komunikácie
1.10 Novinárska komunikácia
2. Krátke dejiny najvýznamnejších masmédií
2.1 Masová tlač
2.2 Film
2.3 Rozhlas
2.4 Televízia
3. Masmédiá, ich prepájanie a vzájomné vzťahy
3.1 Vzájomné vzťahy masmédií
3.2 Prepájanie informačných technológií
3.3 Trendy v masovej komunikácii
Zdroje:
- Zborník Filozofickej fakulty Univerzity Komenského, 1984-85. Žurnalistika XV-XVI. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladeteľstvo, 1985. ISBN 67-520-86
- Zborník Filozofickej fakulty Univerzity Komenského, 1991-1992. Žurnalistika XIX-XX. Bratislava: Univerzita Komenského, 1993. ISBN 80-223-0601-0
- Pavol Rankov, 2002. Masová komunikácia, masmédiá a informačná spoločnosť. Levice: Koloman Kertész Bagala, L.C.A., 2002. ISBN 80-88897-89
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.