Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 119
projektov

Medódy edukačného výskumu

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
1 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
5077
Posledná úprava
15.08.2017
Zobrazené
1 896 x
Autor:
garcia
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Vedecká metóda
- základný spôsob, súhrn všetkých postupov zameraných na zhromažďovanie, spracovávanie alebo analýzu údajov, odhaľovanie vedeckých zákonitostí a vytváranie systému vedeckého poznania

Výskumná metóda
- špeciálny vedecký postup získania vedeckých faktov v určitej disciplíne
- v niektorých literatúrach sa táto metóda označuje ako výskumná technika, nástroj
Medzi základné znaky vedeckej a výskumnej metódy patria:
objektivita
validita
relibilita

1. Objektivita - je predpokladom nepredpojatého skúmanie. Je opakom subjektivity. Znamená to, že každý údaj sa môže chápať a interpretovať len jediným spôsobom. Keď tento údaj posudzujú iní kvalifikovaní ľudia, vždy ho budú chápať presne ako skúmateľ. Objektivita sa teda týka kvality údajov.

2. Validita - najčastejšie sa vysvetľuje vo vzťahu k výskumnému nástroju, ktorý skúmateľ používa. skúmateľ si kladie otázku, či výskumný nástroj zisťuje to, čo zisťovať má. Validitou je miera, do akej daný výskumná nástroj skutočne meria ten znak, ktorý má merať. Správnejšie by bolo hovoriť o rôznom stupni validity, ako o validite ako takej. Ak poznáme validitu rôznych výskumných nástrojov môžeme z nich vybrať validnejší alebo si validnejší nástroj zostrojíme sami.

Kľúčové slová:

edukačný výskum

experiment

dotazník

obsahová analýza

testy

škály

kazuistika



Obsah:
  • Metódy edukačného výskumu
    Klasifikácia metód pedagogického výskumu:
    Charakteristika metód pedagogického výskumu
    Experiment
    Interview
    Dotazník
    Obsahová analýza
    Projektívna metóda
    Testy
    Škály (stupnice)
    Kazuistika

Zdroje:
  • Švec, Š.: Metodológia vied o výchove, Bratislava, IRIS, 1998
  • Gavora, P.: Výskumné metódy v pedagogike, Bratislava, Metodické centrum, 1996
  • Švec, Š.: Metódy výskumu v pedagogike, Bratislava, FF UK, 1996
  • Ničkovic, R.: Metodológia pedagogického výskumu, Bratislava 1968
  • Kačáni, V: Úvod do pedagogiky, Bratislava, 1978
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko